דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים חדשים 769 – עובר, תינוק והנשמה

חיים חדשים 769 – עובר, תינוק והנשמה

תהליך למידה מתחיל בחינוך ההורים. מה שלומדת אישה בהריון משפיע על העובר שלה. העובר מחובר למאגר ידע עליון, אבל לחץ העולם החיצון סוגר אותו. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "עובר, תינוק והנשמה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

תהליך למידה מתחיל בחינוך ההורים. מה שלומדת אישה בהריון משפיע על העובר שלה. העובר מחובר למאגר ידע עליון, אבל לחץ העולם החיצון סוגר אותו. תינוק קולט דרך החושים הפנימיים שלו הרבה יותר ממה שאנו מבינים. כולנו חיים כדי לפתח את הנשמה, אם יש בילד נשמה מיוחדת, עולות בו שאלות קיומיות.

תינוק נולד עם חושים פנימיים לא מפותחים, לאחר מכן יש לפתח אותם. החושים מעוררים בו שאלות וסקרנות לכן יש לתת לו להתפתח בכיוונים שאליהם הוא נמשך ואסור לדכא ילד. ככלל מה שאדם לומד במהלך חייו מקרב אותו בצורה המיוחדת לו לתיקון הנשמה, והעולם משמש כעטיפה גדולה לשאלה המהותית, לשם מה אני חי?

יש לנו מוח ולב לא כדי לשרת את גופנו החי, אלא כדי שיעזרו לנו להשיג את פנימיות החיים. בתוכנו טבועה משיכה לדעת מאין באנו ולאן אנו הולכים, מה קורה לפני הלידה ומה לאחר המוות. התשובות לכל השאלות הללו נמצאות בממד הרוחני, שאותו אנו קולטים לאחר פיתוח הרצון להשפיע טוב. כוח ההשפעה הוא הכוח לצאת מחוץ לרצון הטבעי שלי לקבל הכול לעצמי ואילו החיים הרוחניים פועלים במגמה הפוכה: במקום לקבל לתת, במקום לשנוא לאהוב. בתוכנו נמצאת טיפת זרע רוחני, נקודה קטנה, שאותה אפשר לפתח לרצון לאהוב ולהשפיע.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 768 – למידה
חיים חדשים 767 – המדרגה הבאה
חיים חדשים 766 – מה מבדיל את האדם מן החי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest