דף הבית / אהבה / חיים חדשים 757 – מושגים באהבה

חיים חדשים 757 – מושגים באהבה

התורה מספרת על כוחות פנימיים המתגלים בתוך האדם המתקן את עצמו. "גברים" מייצגים את היכולת למשוך את "המאור המחזיר למוטב", הכוח המתקן את האגו לתכונת ההשפעה והאהבה. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "מושגים באהבה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

התורה מספרת על כוחות פנימיים המתגלים בתוך האדם המתקן את עצמו. "גברים" מייצגים את היכולת למשוך את "המאור המחזיר למוטב", הכוח המתקן את האגו לתכונת ההשפעה והאהבה. "נשים" מייצגות את הרצון לקבל שאותו צריכים לתקן לכיוון תכונת ההשפעה והאהבה.

הקשר בין גבר לאישה מייצג מערכת מתוקנת, כלומר, רצון לקבל שהותקנה עליו כוונת השפעה. זוגיות רוחנית זו מערכת שמחוברים בה שני כוחות הטבע, הכוח המקבל והכוח הנותן.  גבורה זו היכולת להתגבר על עצמך, על האגו ובמקום למשוך לעצמך, להעביר לכולם אהבה. אהבה זה היצר האגואיסטי החזק ביותר שטבוע בנו הנובע משורש רוחני עליון. בעולמנו אהבה היא אהבה עצמית ובעולם הרוחני להיפך זו אהבת הזולת, הכוונה ל"ואהבת לרעך כמוך". המושג "חולת אהבה אני" מדבר על הרצון הגדול למלא את הזולת שעדיין אי אפשר לממשו. חכמת הקבלה מאפשרת למשוך את "המאור המחזיר למוטב" שמפתח באדם רצון לאהוב וגם יכולת להגיע לאהבה שאינה תלויה בדבר, באהבה כזו האוהב לא צריך לקבל בחזרה שום דבר ממושא אהבתו מאחר ואהבה שלמה קיימת בשני יצרים: טוב ורע, באופן כזה שכל האגו שלנו "עובד" לטובת הזולת. כל זה מתקיים בתוך קבוצת מקובלים אשר יוצרים חיבור המושך את "המאור המחזיר למוטב" ובונה את תכונת ההשפעה והאהבה. הנוסחה לכך היא "על כל פשעים תכסה אהבה", האגו והשנאה גדלים ומעליהם נבנית אהבה. נשמתו של האדם נבנית משתי שכבות, שנאה אינסופית ומעליה אהבה אינסופית ולמעשה תהליך האבולוציה שלנו כבני אדם מקדם אותנו לשנאה כדי לחייב אותנו ללמוד לאהוב.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 756 – האהבה בתנ"ך
חיים חדשים 755 – האבולוציה של המאמץ
חיים חדשים 754 – עצלנות ומאמץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest