דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חיים חדשים 741 – ברכה אמתית

חיים חדשים 741 – ברכה אמתית

מנהגי היהדות הגיעו מהמקובלים שגילו מערכת הנהגה שדרכה הבורא, הכוח העליון, מפעיל אותנו. הברכות פירושן שגיליתי את הכוח העליון כטוב ומיטיב ולכן אני מברך אותו. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "ברכה אמיתית".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

מנהגי היהדות הגיעו מהמקובלים שגילו מערכת הנהגה שדרכה הבורא, הכוח העליון, מפעיל אותנו. הברכות פירושן שגיליתי את הכוח העליון כטוב ומיטיב ולכן אני מברך אותו.

הבורא ברא בנו יצר רע, אגו, וכן הוא "ברא לו תורה תבלין", כוח חיובי שיכול לאזן את האגו. עלינו להגיע למצב שנאמר ברכות לא סתם בפה, אלא במחשבה וברצון, זה קורה כתוצאה מתיקון האגו.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו שתיקון האגו אפשרי בהתקשרות מיוחדת של ערבות בין אנשים. כך מגיעים מאהבת הבריות לאהבת הבורא. מאמץ לחיבור מביא עלינו כוח חיובי לאיזון האגו. ברכות בין אדם לחברו אמורות להיות התוצאה מבקשה שלנו לכוח מהבורא לאהוב את הזולת. הבורא רוצה שכולם יגיעו לדרגתו, לכן ריפוי אמיתי לאדם יכול להיות רק כתוצאה מתיקון עצמו.

ברוחניות האדם מגלה שהוא עולם קטן, כלומר הכול בתוכו. כך בתיקון עצמו הוא מתקן העולם וכשהוא רואה מישהו סובל מבעיה כלשהי, הוא מבין שעליו לתקן את עצמו. הפנייה לבורא היא בקשת כוח לראות את המציאות נכון. "אין עוד מלבדו, טוב ומיטיב". מלכתחילה אין בנו כלום מלבד יצר הרע. כל הטוב שאנו עושים לכאורה, כולו נובע מאגואיזם. בברכה אנו מברכים את הופעת הכוח הטוב שאותו זכינו לגלות בפועל.

כל המציאות קיימת בין שני כוחות, כוח הקבלה וכוח הנתינה שעלינו לרכוש. עלינו להעפיל למצב שבו נרגיש את הזולת כמו את עצמנו. שהגופים לא יבדילו בינינו. הברכות בין אדם לחברו מסמנות לנו לאן עלינו להגיע, בעזרת פעולות לחיבור בינינו. בסופו של דבר האדם מגלה שאין מולו אנשים, אלא בורא. כלומר קיימים במציאות רק הוא והבורא.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 740 – ברכות השחר
חיים חדשים 739 – האם יש בחירה או הכול בידי שמים
חיים חדשים 738 – קבלת החלטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest