דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים חדשים 739 – האם יש בחירה או הכול בידי שמים

חיים חדשים 739 – האם יש בחירה או הכול בידי שמים

היכן קיימת בחירה חופשית בחיינו, ממה אנחנו שואפים להשתחרר ומה יביא אותנו להשיג את החופש האמיתי? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "האם יש בחירה או הכול בידי שמים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

המקצוע הראשון שהתמחיתי בו זה ביו-קיברנטיקה, לפי הביו-קיברנטיקה האדם הוא מערכת ביולוגית חסרת בחירה שיש בה נתונים מולדים ונתונים שנספגים מהסביבה במהלך החיים. לאדם נראה כאילו הוא בוחר ומחליט, כפי שילד קטן מרגיש שהוא בוחר כרצונו כשאמו יוצאת מהחדר, אבל זה נובע מחוסר הכרת מערכת הטבע, הא-לוהות. לכן לפי התורה אין עונשים אלא תיקון כיוון בחיים.

אנחנו כמו רכיבים בתוך מערכת, מופעלים לגמרי, אבל יש פעולה מסוימת בחיינו שנחשבת בחירה חופשית ומי שמבצע אותה הופך לאדם חופשי. כשחוקרים את הטבע רואים שהכול בו מקושר מלבד האדם, האינדיבידואליסט שנוטה להיבדל. הטבע מחייב אותנו להתקשר זה לזה, להתחבר בטוב, אבל בעצם כל אחד בורח לפינה שלו. דווקא הניגוד בין טבע האדם לבין טבע המערכת הכללית, מאפשר לנו, בשיא התפתחותנו, לבחור להידמות לטבע ולהעפיל לדרגת קיום חדשה, דרגת המדבר.

אדם שהגיע לדרגה זו הוא האדם החופשי, הוא כלול משני כוחות מנוגדים, אגואיזם ואלטרואיזם, ומקשר בין שני הכוחות האלה בתוכו. יכולת הבחירה נפתחת לאדם כשהוא שומע על האפשרות הזאת, ומאותו רגע ואילך עליו לבחור סביבת התפתחות מתאימה. ע"י בחירה בסביבת התפתחות רוחנית, האדם מתחיל ללמוד מה טבעו ומה טבע העולם. אדם שמימש את הבחירה בסביבה הוא אדם חופשי מפני שבסביבה הנכונה הוא הפך חופשי מטבעו האגואיסטי. כשנממש את הבחירה החופשית נגיע לחיים טובים ובטוחים, וייפתחו לנו אינספור אפשרויות.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 738 – קבלת החלטות
חיים חדשים 737 – להשתחרר ממעגל הסבל
חיים חדשים 736 – מקור הסבל שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest