דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / חיים חדשים 724 – יום השואה

חיים חדשים 724 – יום השואה

מהו חשבון הנפש שעלינו לעשות ביום השואה, איך נוודא שאירוע מסוג זה לא יחזור ומדוע מופנית היום תשומת הלב העולמית דווקא אלינו? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "יום השואה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

במהלך הזמן, היחס ליום השואה נשחק כי "גזירה על המת שישתכח מהלב". היחס לישראל היום בעולם מזכיר את המצב שהיה לפני 80-90 שנה, ועלינו למנוע שואה נוספת. הכול מסתובב סביב עם ישראל, אנו מרכז האנושות, כיוון שבידינו שיטה לתיקון האדם.

אברהם אבינו לימד את הכלל "ואהבת לרעך כמוך", חסד ואחדות, ועד חורבן בית המקדש כיבדנו ערכים אלה. מטרת הבריאה היא להביא את כל האנושות להיות מערכת אחת אינטגרלית. עם ישראל צריך להוביל את המין האנושי לחיים טובים, ולגובה רוחני. האנושות דורשת מעם ישראל שיטה לחיבור, ולכן היא אינה מעריכה כל דבר אחר שהבאנו לעולם.

ביום השואה עלינו לעשות חשבון נפש מה עלינו לעשות כדי שהשואה לא תחזור. עלינו לתקן את הקרע האנושי, את השנאה ששולטת בכול, וחכמת הקבלה מלמדת את השיטה כיצד לעשות זאת. דרוש לנו לימוד רחב, חינוך כללי לכל העם והעולם על מנת שנבין מה מטרת הקיום. עם ישראל נדרש להיות החלוץ בהתפתחות האנושית לעבר המטרה. אם נתחיל להתחבר, אז נתקדם עם הכוחות הטובים, נסביר לעולם מה תפקידנו והוא יתמוך בנו. חכמת הקבלה מיועדת לכולם, חילוני, דתי, יהודי, לא יהודי, זו שיטת תיקון אוניברסלית. על מדינת ישראל לספק דוגמה לחיבור שבו מתגלה הבורא, כוח האהבה הכללי. במקום מסעות לעבר, כדאי לקיים מעגלי שיח שבהם נברר איך נתקדם לעולם נאור.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 720 – קריעת ים סוף
חיים חדשים 719 – משה וכוח האמונה
חיים חדשים 718 – יציאת מצרים החירות האמתית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest