דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיים חדשים 722 – בני ישראל במדבר

חיים חדשים 722 – בני ישראל במדבר

"מדבר" הוא מצב שבו האדם מרגיש שהוא לא יכול להשתמש באגו הקודם שלו, שאין לו ״מזון״. הוא מרגיש שחייו "יבשים" כמו מדבר. הוא שואל: מה המטרה של כל ה"סיפור"? (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "בני ישראל במדבר".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

"מדבר" הוא מצב שבו האדם מרגיש שהוא לא יכול להשתמש באגו הקודם שלו, שאין לו ״מזון״. בעולם הגשמי יש לאדם פרנסה, משפחה, עבודה, הכול בסדר, אבל בתוכו הוא מרגיש שחייו "יבשים" כמו מדבר. הרגשת היובש מביאה את האדם לשאול מה המטרה של כל ה"סיפור". הטבע חכם מאוד, הוא יצר כל פרט בתובנה נפלאה, אבל המטרה שלשמה הכול קיים נסתרת.

במדבר, האדם חי מתוך הקשר עם הרצון להשפיע, עם הא-לוהות, לכן המושג "בני ישראל במדבר" מדבר על תיקון, על התעלות מעל האגו, על דרגת "חפץ חסד". "מדבר" הוא מצב שבו לומדים ללכת ללא שכר וללא רווחים אגואיסטים, אלא בכוח עליון של אהבה. "עמוד האש" ו"עמוד ענן" מאירים לאדם את הדרך ומכוונים אותו אל אותו כוח עליון במצבים של לילה ויום, חושך ואור. במדבר האדם מנטרל את האגו, וכשהוא מגיע לארץ ישראל הוא כבר רותם את האגו להשפעה ואהבה.

״ארבעים שנה במדבר״ מסמלות את השינויים הפנימיים שעוברים בני ישראל במדבר. במשך התקופה הזו הם למעשה מתלוננים כל הזמן מפני שקודם מתגלה הרצון לקבל ורק לאחר מכן מתגלה התיקון. התלונות הן בעצם העלאת מ"ן, בקשה לתיקון הכלים. כאשר הכלים מיתקנים זה "נס". "נס" זו התגלות של תופעה חדשה, פעולה שמתרחשת שלא כדרך הטבע האגואיסטי המקורי שלנו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 721 – מאברהם עד דור המדבר
חיים חדשים 720 – קריעת ים סוף
חיים חדשים 719 – משה וכוח האמונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest