דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / חיים חדשים 706 – המאור שבתורה

חיים חדשים 706 – המאור שבתורה

הרב לייטמן מספר את סיפור חייו, על סבא שלו ובית הכנסת ברוסיה, ועל החיפוש שערך כשהגיע לארץ. הרצון לדעת מה עומד מאחורי הטקסים היהודיים הביא אותו לחכמת הקבלה. (ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וטל מנדלבאום בן-משה)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "תרבות יהודית: המאור שבתורה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

הרב לייטמן מספר את סיפור חייו, על סבא שלו ובית הכנסת ברוסיה, ועל החיפוש שערך כשהגיע לארץ. הרצון לדעת מה עומד מאחורי הטקסים היהודיים הביא אותו לחכמת הקבלה. הקבלה מלמדת שבטבע יש כוח מיוחד ושמו "תורה". התורה איננה ספר, אלא טמון בה כוח לתיקון האגו של האדם. כשאנו מתחברים, אפשר למשוך ביחד את כוח התורה, שיבנה בינינו אהבה, ויגלה לנו את הבורא.

בעולם החומר אנו בונים סמלים שונים שמצביעים על השורשים הרוחניים העליונים, ואילו המאור שבתורה זהו כוח שנמצא בטבע כמו כוחות אחרים, ואפשר לגלות אותו בקשר בינינו. הכוח הזה אינו נמצא בספר שבארון הקודש שכתוב על קלף, אלא הספר הוא רק סמל לאותו כוח. לכן נאמר "הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו, כי המאור שבה מחזירם למוטב". עלינו לשים לב לזולת, כלומר, לרצות להגיע למצב שבו ישרור בינינו יחס טוב, ונהיה כאיש אחד בלב אחד. המאור נותן תשובות לשאלות קיומיות כמו: לשם מה אנחנו חיים? ויש לנו אפשרות לקבל הכול. כל אחד מבין את התורה לפי יכולתו, כך, המקובלים לא רואים בתורה סיפורים, אלא שלבי תיקון. המאור הוא כוח טבע שניתן לזהותו על ידי מכשיר מתאים, המכשיר הוא התקשרות מיוחדת בינינו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 705 – בית כנסת
חיים חדשים 704 – מיניות רוחנית
חיים חדשים 702 – מגילת אסתר בימינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest