דף הבית / אהבה / זוגיות / חיים חדשים 23 – בחירת בן זוג מתאים

חיים חדשים 23 – בחירת בן זוג מתאים

מהי חשיבותו של אמון בקשר זוגי, כיצד בוחרים נכון בן או בת זוג ומה כוחה של האישה בהתפתחות השכלית והנפשית של הגבר? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן נותן זווית מבט חדשה על זוגיות)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "זוגיות: בחירת בן זוג מתאים".

לצפייה/האזנה: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: WMV וידאו | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

נושא 1: איך בוחרים בן זוג מושלם?

– אם נסתכל על הטבע נראה שבעלי חיים מרגישים האחד את השני בצורה טבעית. אריה ולביאה, לדוגמה, לא הולכים למעבדה לבדוק את ההתאמה הגנטית שלהם. חיות חשות את הריח ואת טעם ההפרשות שלהן ומיד יודעות אם מתאים להן להיות ביחד או לא. הן כמובן לא טועות, כי אלו אינסטינקטים שפועלים.

– גם אנחנו בני האדם היינו פעם מאוד קרובים לטבע. במקורות עתיקים מסופר על איך חיינו יחד בתוך הטבע, הרגשנו אותו ואחד את השני. כנראה שגם הזוגיות הייתה אז פשוטה, ולא היינו צריכים לחשוב כל כך הרבה אם "מתאים לי או לא מתאים לי", אלא פשוט הרגשנו כך בצורה טבעית.

– אחר כך האגו שלנו התחיל לגדול, והוציא אותנו מתפיסת החיים הפשוטה הזו אל חברה תחרותית ולוחצת. נכנסנו אל קונפליקט פנימי, כי אל חיינו הזוגיים החלו להיכנס דעת הסביבה והאופנה. פתאום אני חי לא את חיי, אלא בוחר בהתאם למה שנחשב.

– לכן אנו צריכים להתחיל לעבור תהליך "ניקוי" מכל הלחץ החברתי הזה, ולחזור ולהרגיש שוב את הטעם הטבעי שלנו. כל אחד צריך ללמוד לגלות מהי המפה הפנימית שלו, ואיך לאתר בן זוג עם מפה פנימית דומה ומתאימה שיחד יוכלו לחיות בטוב ובהשלמה הדדית.

נושא 2: יסודות קורס ההכנה לזוגיות:

– הבנה שהיסוד שלנו, הטבע כולו, הוא רצון ליהנות – מקסימום תענוג במינימום השקעה.

– הרצון ליהנות כל הזמן מתפתח בנו – בני זוג צריכים לבדוק איך כשתי מערכות משתנות ומקבילות, הם יוצרים תחום משותף בו הם משלימים זה את זה ומתחברים כאחד.

– הבנת טבעה של האישה וטבעו של הגבר בכל הרמות – כמערכת גופנית, רגשית, חברתית וכן הלאה.

– רכישת היכולת לנהל את הרצון ליהנות ולהיות חופשי – אם כל הזמן מתעוררים בי רצונות ומחשבות שאני לא יכול לשלוט עליהם, איך אוכל לנווט את עצמי באופן חופשי? רק על ידי חברה מיוחדת שבה אלמד לעשות זאת.

זוג נוצר כששני אנשים הופכים למערכת אחת שבה חיים בנתינה ובוויתור הדדי.

– חינוך לבניית זוגיות ומשפחה צריך ללמד כל אחד איך למרות האגו שמפריד בינינו אנחנו יכולים להתעלות ולבנות דמות משותפת אחת שתיקרא אדם מושלם, שיש בו זכר ונקבה, ושבכך נמצא תענוג אדיר.

– זו השלמה הדדית, הרפתקה אדירה, שמובילה כל אחד לגלות דרך בן הזוג מעיין שממלא אותו באופן ששום דבר אחר בחיים לא יכול לעשות זאת.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 22 – הצורך במשפחה וההתמודדות עם רכושניות מצד גברים
חיים חדשים 21 – יחס חם בבית
חיים חדשים 20 – קשר חדש בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest