דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חיוך מרושע מתחת למסכה הטובה של פרעה

חיוך מרושע מתחת למסכה הטובה של פרעה

שאלה: איך הופכים את השנאה לאמצעי שירחיק וינתק אותנו מהרע?

תשובתי: השנאה בעצמה מרחיקה אותנו ממי שאנחנו שונאים. אנחנו לא צריכים שום דבר, חוץ משנאה כלפי האגו. ישנם שני שלבים: טהרה וקדושה. השלב הראשון של התיקון, הוא טהרה מהרע. זה כולל את כל התהליך שאנחנו עוברים מתחילת העבודה שלנו עד גילוי הרע, ואחר כך מגילוי הרע הזה ועד דרגת ה"בינה", להשפיע על מנת להשפיע, שזה נקרא אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך.

החלק הזה של התיקון נקרא "הכרת הרע" ויציאה ממנו, עד שאנחנו בורחים ממצרים. ואחר כך אנחנו נכנסים לתיקון של להשפיע על מנת להשפיע, שזה נקרא עבודה במדבר. ואחר כך נכנסים לארץ ישראל, בכך שמטהרים את הרצון שלנו, בכך שמכוונים אותו שיהיה ישר-אל, כלומר הופכים אותו לישראל, וזה נקרא כיבוש ארץ ישראל. וכך אנחנו מגיעים ל"ואהבת לרעך כמוך".

לכן הכול מגיע בשלבים. אני מתנתק מהאגו, מהרע, עושה פעולת טהרה, ברגע שאני מגלה שהאגו שלי זה השונא שלי, אז מתחיל לשנוא אותו, ולכן חייב להתנתק ולברוח ממנו. אני מוכן לקפוץ לים סוף, לאן שרק אפשר, העיקר לברוח ולהינצל מרדיפה של האגו. אני מקבל ממנו עשר מכות, שמאלצות אותי לקבל החלטה סופית ולא משאירות לי שום סיכוי להישאר בתוך האגו שלי.

אני כבר לא מסוגל לסבול אותו, בכך שרואה שהוא גורם לי רק ייסורים ורע. וכל זה תוצאה שמאיר "אור מקיף" ומשפיע עליי. לעומתו אני מרגיש כזה רע, לעומת תכונת ההשפעה, לעומת איזה שהוא גילוי של הבורא: בענן, בעמוד אש, בסנה בוער… רק כאשר הבורא מביא אותי אל פרעה, אני מברר שהוא היה רודן רשע. פרעה מתגלה כנגד הבורא, ואני עומד באמצע ואז אני רואה מי הוא הידיד שלי ומי האויב.

אני לא יכול לסבול יותר את שליטת פרעה, כי מצד השני הבורא ניצב לידי. אני כבר מתחיל לזהות את ההבדל בין השפעה וקבלה, וזה מזמין בי את שנאת הרע.

אי אפשר לבוא אל פרעה ללא הבורא! אחרת אני לא אזהה שהפרעה הזה הוא רע, כי לפני כן הוא נראה לי כטוב מאוד, כל עוד הוא גידל את משה כנכד שלו. ועוד קודם לכן, בתחילת הגלות, שלט פרעה הטוב, עד שמת וקם מלך חדש במצרים שלא ידע את יוסף. כך לאט לאט אנחנו עוברים את שלבי "הכרת הרע".

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 25.06.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest