דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חטיפת הנערים היא כמו סכין בלב

חטיפת הנערים היא כמו סכין בלב

שאלה: כיצד עלינו להתחיל לתקן את המצב? האירוע המדאיג ביותר בימים הללו זה חטיפת הנערים. מה עלינו לעשות?

תשובתי: הנערים נחטפו משום שאנחנו לא מימשנו את תפקידינו ולא התחברנו כעָם. עכשיו, אחרי האירועים הטרגיים הללו העם התחיל להתחבר.

אבל הוא מתחבר בפני צרה, ולא משום שרוצה להגיע להשפעה הדדית. זה לא החיבור הנכון.

בעל הסולם כותב בעיתון "האומה" שישראל מתחברת תחת לחץ של גורמים חיצוניים כמו אגוזים בשק. זה כמובן גם עוזר, אבל לא במיוחד.

עד שאנחנו לא נתחיל לשנוא את האגו שלנו יותר מכל דבר אחר בעולם, התיקון לא יתחיל. את כל השנאה שלך לחוטפים תכוון לאגו שלך – אז זה יעזור. הפתרון הוא רק בזה שאין לנו מה לשנוא חוץ מהאגו שלנו. על כך צריך ללמד את כל העם. אין לנו ברירה, כי זה הדבר היחיד שבאמת יעזור לנו. לשם כך ניתנה לנו השיטה.

עכשיו כל העם זועם נגד הטרוריסטים, מוכיחים את הנערים המסכנים שלקחו טרמפ. אבל כתוב: "אני אעמיד עליכם מלך כהמן ובעל כורחכם אתם חוזרים למוטב". זה מה שנעשה באמצעות המחבלים. יש משהו שהם יכולים לעשות מתוך רצונם, ולא מתוך רצון הבורא?

הרב"ש סיפר איך מורה בחדר נתן לתלמיד שלא היה בסדר מכות, והתלמיד היה צריך לנשק את המקל. בכך התלמיד הודה שהבעיה היא לא במקל, אלא שהכול נמצא בידי הבורא. אם אתה מקלל את המחבלים, אתה כאילו מקלל את הבורא, הרי כל הכלים נמצאים אצלו.

בזה אנחנו מזיקים לעצמינו עוד יותר. להיפך, אסור לנו לשנוא את האנשים שמביאים לנו צרות – הרי הם עושים את רצונו של הבורא. את כל השנאה הזאת אנחנו חייבים לכוון לעצמינו, לאגו שלנו.

כמו שכתוב: "לא הם ולא שכרם". למה לנו להרגיש כאב ואחר כך לנסות לרפא אותו, אם אנחנו מלכתחילה יכולים לשאוף לאהבה ולתקן את הכול! כל הבעיות תעלמנה מייד!

מתוך השיעור על המאמר "הערבות", 17.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח החיבור יפרוק את המחבלים מנשקם
בתקווה לחזרה ללא פגע של הנערים
למען הצלת הנערים החטופים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest