דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חטאו של אדם היא הסיבה לכל הצרות שלנו

חטאו של אדם היא הסיבה לכל הצרות שלנו

שאלה: למה בימים האלה, מתחילת ראש השנה, מורגשת אווירה מיוחדת לגמרי?

תשובתי: אלו הם ימי דין ואנחנו רואים זאת כשאנחנו מסתכלים על האירועים שמתרחשים באירופה ובישראל. העולם דורש את ההשתתפות הנכונה שלנו. בימים של דין אנחנו צריכים לדון את עצמנו, את ההתנהגות שלנו, את המעשים שלנו, כדי לברר את הסיבה לכל הכישלונות והנטיות השליליות של הגורל. תמיד צריך לבדוק את עצמנו ביחס למקור, והמקור שלנו זה אדם הראשון. החטא של אדם הראשון היא הסיבה לכל מה שמתרחש אחריו.

עשרים דורות אחרי אדם, אחד החכמים הגדולים של בבל העתיקה, אברהם, מתחיל בתיקון החטא של אדם הראשון, הוא קורא לכל הבבלים להתאחד ולעלות מעל לשנאה ההדדית שנקראת "מגדל בבל" שהיא הביאה למשבר. חלק מהבבלים שמעו לקריאתו של אברהם והצטרפו אליו. אברהם לימד את תלמידיו על "ואהבת לרעך כמוך", כדי שעל כל פשעים, על כל השנאה, תכסה האהבה. כך אברהם אסף קבוצה, שבהמשך הפכה לעם ישראל.

האירועים האלה קשורים ישירות עם מה שמתרחש היום. לאחר כל כך הרבה אירועים שחווינו לאורך ההיסטוריה, אנחנו עדיין נמצאים באותו המצב של האדם הראשון, וחייבים לתקן את החטא שלו. עם ישראל נבחר למטרה הזאת מכל העמים האחרים, מפני שההשתוקקות לאיחוד, לרוחניות, אופייניים לו. מדובר באנשים מיוחדים, בעלי רצון מיוחד, נכונות מיוחדת של הנפש והשׂכל, המסוגלים להשיג ביניהם חיבור ואיחוד שבזכותו אחר כך יתאחד ויתחבר כל העולם. על זה כתב המקובל הגדול בעל הסולם, במאמר "הקדמה לספר הזוהר".

החטא של אדם נמצא ביסוד שבירתה של האנושות, כל הייסורים והצרות שלה. כל הבעיות שלנו נובעות מהחטא הזה, שבגללו רצון גדול אחד, נשמה אחת, נשברה להמון רסיסים. בכל אחד מאיתנו יש חלקיק קטנטן של הנשמה הכללית. אם היום בעולם חיים שמונה מיליארד בני אדם, אז בכל אחד מהם יש חלק של נשמת האדם הראשון, של אדם. לכן אנחנו צריכים להתחבר בינינו כדי שכל החלקים האלה יתמזגו יחד.

אבל המימוש של התפקיד הזה אינו מוטל על שמונה מיליארד, אלא על עם ישראל. אם עם ישראל יתקן ויתאחד על פי התנאים של "ואהבת לרעך כמוך", אז כל אומות העולם באופן אוטומטי יתכללו בו. דווקא זאת לימד אברהם את הבבלים העתיקים, שהצטרפו אליו ושיצרו את עם ישראל. הם נבחרו על ידו מכל האנושות שהייתה קיימת אז, בה לראשונה התגלתה השבירה, המשבר הראשון לאחר שבירתו של אדםאברהם אסף סביבו את כל אלו שרצו לתקן את החטא הקדמון. אלה היו אנשים מיוחדים שהשתוקקו למטרת הבריאה, להשגת משמעות החיים, ואברהם לימד אותם את שיטת החיבור והאיחוד.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 20.9.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest