חזרה למקורות

"עתידים בני ישמעאל, כאשר עם ישראל יהיה בגלות, כשהארץ תהיה ריקה מעם ישראל, אז בני ישמעאל יהיו בארץ הזאת… הם ירצו לעכב, הם יעכבו את עם ישראל מלשוב לארץ…" (ספר הזוהר, דברים ל"ב).

שאלה: הסימן הראשון לביאת המשיח, הוא חזרתם של היהודים לארצם. האם זה קורה עכשיו?

תשובתי: אני חושב, שבימינו, להיפך, מתרחשת דחייה של העָם מארץ ישראל. היום כמות היורדים מכאן גדולה יותר מאלה שבאים. יתרה מכך, אלה שבאים, אינם באים מרצונם, ואילו אלה שיורדים, עוזבים מרצונם. אני מסתכל על הדברים באופן מעשי.

"ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר בספר יחזקאל ל"ו, ח': ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא." (סנהדרין, צ"ח, א').

מדובר על כך, שאנשים מתחילים להימשך למושג "ארץ ישראל". ארץ, זה מהמילה "רצון", ישראל, זה "ישר-אל".

זה אומר, שבכל הרצונות שלנו מתחילה לעלות בערכה ההשתוקקות לבורא, לאותו הכוח שקובע כל רגע בחיים שלנו, מחייה ומכוון אותנו. נהייה לנו מובן, שהבורא זה הכוח העיקרי הכללי של הטבע, שבכל רגע מייצב אותנו ואת הסביבה שלנו, כלומר את אותו העולם שבו אנחנו חיים.

הוא יוצר בינינו כאלה יחסים, כדי שאנחנו נוכל להכיר ולהבין את הייעוד שלנו: מאיפה אנחנו, בשביל מה, מה מהות קיומינו. אנחנו מתחילים להבין את מהלך הנסיבות, התנאים, הזמן, של כל מה שקורה איתנו ועם העולם ולראות בזה תוכנית עליונה.

אנחנו מבינים, שעכשיו עובד עלינו כוח שמעלה אותנו מדרגות דומם, צומח וחי של הטבע, לדרגה שנקראת "אדם" (הדומה לבורא).

וזה נקרא "חזרה לארץ ישראל", כלומר לרצון שמכוון לבורא, לגילוי של הכוח העליון. במקרה כזה הכוח הזה מתגלה כמשיח (מהמילה "מושך") והוא מושך ומוציא אותנו מהמצב של דומם, צומח וחי לדרגת "אדם". וזה נקרא הרגשת "משיח".

שאלה: מה זה אומר: "… ופריכם תשאו לעמי ישראל"?

תשובתי: במילה "ופריכם", הכוונה היא, לרצונות שעולים מהארץ, מהרצון. הרצונות האלה יהיו כאלה שיביאו את האדם לפירות האמיתיים, הנצחיים והמושלמים, להשגת הבורא.

מתוך התוכנית "האם המשיח יבוא?", 14.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בציפייה למשיח
להיות כמו כולם, זה לא המוצא שלנו
ארץ ישראל על המפה ובנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest