דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חור שחור ואגואיסטי

חור שחור ואגואיסטי

laitman_2008-12-24_8202

בחלל קיימת תופעה שנקראת "החור השחור". בתופעה הזו כל הכוכבים דחוסים כך שהאור אינו יוצא מהשדה שלהם החוצה. בדומה לזה ניתן להגדיר את האגואיזם, גם אנחנו דחוסים באופן דומה בתוך האגואיזם שלנו.

תחושת הדחיסות הזו אינה נותנת לנו להרגיש את המציאות שמחוץ לנו. אנו נעולים בתוך תחושת העצמי שלנו, לכן איננו מסוגלים להרגיש את הבורא שנמצא מחוץ לנו. למרות שאנו זקוקים לו מאוד, איננו מסוגלים להרגיש אותו. ומדוע? משום שעלינו להכין את הכלי שלנו, זהו למעשה הצעד החיוני ביותר לעלייה הרוחנית.

תחילה עליי לגלות את מה שחסר בי את השלילי שבי, ועל ידי הגילוי הזה אני בונה בתוכי את הרגשת החיסרון. הרגשת החיסרון היא שמכינה בי את הרצון למדרגה הבאה שלי.

אחרי שהגעתי למדרגה הנוכחית אני מתחיל לחשוב שהמדרגה הבאה היא הרבה יותר נעלה וגבוהה והיא הופכת להיות כל כך חשובה עבורי עד שאני מוכן לשכוח מכל התועלת לעצמי. כלומר, אני מוותר על התועלת שהמדרגה הנוכחית נותנת לי ועל כל הרווח שיש לי ממנה, רק בשביל לעלות למדרגה הנעלה יותר, הגבוהה יותר – מה שקורה בתהליך הוא שאני בעצם מעביר את הערכים שלי מהעולם התחתון לעולם העליון ואם יש בי רצון חזק להשיג זאת, אני עולה ומגיע למדרגה הזו.

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 31.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
התקפה על המחסום
חור שחור – חור של אגואיזם
על חורים שחורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest