דף הבית / כללי / חוק של ענף ושורש

חוק של ענף ושורש

photo_rav_gh70_177.jpg

שאלתו של שלמה: שמעתי שאין קשר בין תכונות האופי והתכונות הפיזיות שלנו, לבין רוחניוּת. מצד שני, יש נושא של ענף ושורש. כלומר לכל עצם או תכונה בעולם שלנו, יש קשר לשורש. איך זה מסתדר? האם אין זה אומר שגם התכונות הפיזיות, תכונות האופי נקבעות על פי שורשיהן הרוחניים?

תשובה: ברור שיש קשר ישיר. השורש מגדיר את התוצאה (אופי, הרגלים, נטיות וכדומה), אבל התוצאה לא ניתנת לשינוי, כי בעולמנו לא יכולים להיות שינויים איכותיים. רק הנשמה השייכת לעולם העליון, שמשתוקקת לשורשה משתנה כל הזמן, אפילו אם איננו מבינים זאת. בכלל, הכול מתרחש רק "סביב הנשמה", הרי הכול מיועד רק למען תיקון הנשמה, ומכיוון שאנחנו לא מרגישים אותה, אנחנו לא מבינים את זרם החיים.

שאלתו של עופר: האם לפי חוק שורש וענף, הקטן יכול להשפיע על הגדול, כמו בדוגמת המשל על האורח ובעל הבית?

תשובה: זה בדיוק מה שהבורא מצפה מאיתנו: שנשלוט בבריאה בעצמנו ובכך נשיג אותו, נהיה כמוהו ונגיע לדבקות עמו, ללא שום שוני מאתנו (מאתנו – הכוונה לנשמה הכללית המאוחדת לחלוטין לאחד שלם!).

בתהליך התיקון שלנו, בדרך למצב הסופי (בגרות, גדלות), אנחנו דומים לילדים, וכל פעולות הבורא הן רק מסביבנו, לא סביב הגופים הפיזיים, אלא סביב הנשמות שלנו. אנחנו צריכים לזכור זאת ואם אנו רוצים להבין את הבורא, עלינו לעזוב את המחשבות על הגופים הפיזיים (מעבר להכרחי לקיומם), לשייך את עצמנו לנשמה, ולחוש את הגוף הפיזי כפי שניתן לנו לזמן מסוים, כל עוד אנחנו לא לגמרי מתוקנים, ומנותקים מהנשמה.

שאלתו של עופר: האם לטוב ולרע יש שורש רוחני? אם כן, מהו?

תשובה: השורש לכל מה שקיים הוא הבורא האחד והיחיד, הכוח היחיד ששולט בכל. אבל אנחנו מרגישים אותו באופן כפול, תלוי אם אנחנו אתו או נגדו.

ראה מאמרים "אחור וקדם צרתני ", "אין עוד מלבדו", "אגרת בעה"ס מדף ע' " – ושיעורים לפי המאמרים האלה, מקונגרס אודסה 2008.

פוסטים קודמים בנושא:

קשר בין רוחניות לגשמיות – מלמעלה למטה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest