דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוקר את עצמי מהצד

חוקר את עצמי מהצד

laitman_2009-05-04_1323-70.jpg

שאלה: מה זה חופש? ממה החופש הזה? ובזכות מה הוא מושׂג אם הכול נקבע על ידי חוקים נוקשים, גם בעולם הזה וגם בעולם הרוחני?

תשובתי: החופש יכול להיות רק מהאגואיזם שלך. אני רוצה שיבוא האור העליון וישלוט עליי במקום שליטת האגואיזם. אני תופס את שליטת האגואיזם או האלטרואיזם עליי כדבר הכרחי, או זה או זה.

קיימים שני סוגי טבע: טבע התחתון, קבלה, וטבע העליון, השפעה, ושניהם מתוכנתים ופועלים בחוקים נוקשים ובלתי משתנים. הפעולה החופשית היחידה היא להתעלות מטבע אחד, מהאגואיסטי, לטבע אחר, האלטרואיסטי! כלומר לצאת משליטת חוקי האגואיזם, קבלה, ולעבור להיות תחת שליטת חוקי ההשפעה.

heb_o_rav_rb-shamati-099-de-drish-rabi-hanina_2010-06-25_lesson_bb_pic04.jpg

איננו יכולים אפילו להבין את הטבע ההתחלתי שלנו, עד שלא נקבל את הטבע השני, האלטרואיסטי. הרי כעת אנחנו כלואים במישור אחד ובזה שאנחנו נשארים בתוכו לעולם לא נוכל להבין אותו. אתם רואים כמה טעויות אנחנו עושים. אלפי שנים התפתחנו בטבע האגואיסטי היחידי שלנו, ואפילו אותו איננו יכולים להשיג ולהבין. אנחנו נמצאים בתוכו, ובכדי להבינו נחוץ לנו משהו אחר לשֵם השוואה, מנוגד.

אם באותה המידה היה ברשותנו הטבע ההפוך, טבע ההשפעה, אז אם היינו משווים אותו עם האגואיזם, היינו מסוגלים להבין מה מסמלים הקבלה וההשפעה. אך בעולמנו, חוץ מקבלה לא קיים דבר. מה שלא נעשה זה הכול למען תועלתי, למען עצמי. לכן איננו מסוגלים אפילו להבין כיצד אנחנו פועלים, וכיצד פועל העולם הזה.

אתם רואים שהאנושות כל הזמן טועה ואינה יודעת כיצד עליה להתקדם הלאה. ובמיוחד עכשיו, כאשר השׂגנו את הפסגה המקסימאלית של האגואיזם שלנו, מתגלה לנו אי היכולת המלאה שלנו להבין את העולם הזה. זה דוחף את כולנו לכך שאין לנו ברירה וצריך להתעלות מעל הטבע האגואיסטי הזה. אפילו כדי להתקיים בצורה נורמאלית בתוך האגואיזם, עלינו לצאת ממנו וללמוד ולחקור אותו, בכך שנביט עליו מלמעלה.

לא ניתן להשיג דבר מכך שנישאר שם בפנים בתוכו, צריך להיות מעל לאותו האובייקט שאותו נחקור ונברר. ואם נתעלה מעל עצמנו, רק אז נבין, מי אנחנו, נלמד לחיות בצורה נכונה, אפילו לפחות בעולם הזה. לזה דוחף אותנו המשבר הגלובאלי המודרני.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 25.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
מחופש שקרי לאמיתי
כיצד למצוא את נקודת החופש שלי?
חופש או אשליית החופש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest