חופש רוחני וגשמי

שאלה: האם חופש רוחני תלוי בעולם הגשמי?

תשובתי: חופש רוחני לא תלוי בשום צורה בעולם הגשמי. כדי לרכוש חופש רוחני, מתגלים בתוך המקובל כוחות עליונים מיוחדים שמקנים לו את תכונת ההשפעה והאהבה שמעניקה לו יכולת לצאת מעצמו, יכולת "לרחף" מעל האגו שלו. כשהאדם נמצא מעל האגו שלו הוא לא מרגיש את גבולות הגוף שלו ואת גבולות העולם שלנו. בין החומר והרוח אין שום קשר, אדם יכול לעלות במדרגות רוחניות ויחד עם זאת להישאר כפי שהוא בעולם הגשמי, עם אותו אופי, אותם טעמים ואותם הרגלים.

שאלה: כלומר, בחומר אין שום דבר רוחני?

תשובתי: לחלוטין לא, החומר הדומם, הצומח והחי שייכים לעולם הגשמי שלנו. דרגות ההתפתחות האלה פועלות לפי חוק אגואיסטי, חוק שימור האנרגיה. לפי חוק זה, כל חלקיק רוצה לשמור על עצמו ורק על עצמו על חשבון אחרים, לא חשוב על ידי אלו אמצעים. עבורו העיקר זה כל פעם מחדש להשיג את הטוב המקסימלי.

שאלה: האם החופש הגשמי תלוי בעולם הרוחני?

תשובתי: בדורות הקודמים החופש הגשמי לא היה תלוי בעולם הרוחני, אבל בימינו זה אכן כך מכיוון שבימינו העולם הרוחני והעולם הגשמי מתקרבים זה לזה. לכן בעולם הגשמי מופיעות בעיות גדולות יותר ויותר, ויחד עם זאת מתגלות יותר ויותר אפשרויות לגלות את העולם הרוחני. אם נתפוס ונבין את העולם הרוחני, אז נוכל להשפיע על העולם הגשמי שלנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 17.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest