דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / חופש אמיתי וחופש מדומה

חופש אמיתי וחופש מדומה

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

בחיינו בעולם הזה, יש רק פעולה חופשית אחת, וכל היתר הן פעולות בלתי נמנעות הנעשות על פי פקודות מלמעלה. אך לא קל למצוא את חופש הבחירה שהשאירו בידינו, כי אנחנו נפעלים לגמרי על ידי כאב ותענוג מלמעלה וקשורים באלפי חוטים.

אנחנו מריונטות ממושמעות ומושכים אותנו בחוטים, שולטים ברצון, במחשבה, בגוף, בדיבור ובמעשה שלנו. אנחנו עבדים גמורים לטבע שלנו, החל מהעובר המתפתח ברחם אמו, עד הגיל שנדמה לאדם שהוא קיים ופועל באופן עצמאי. הוא מנוהל על ידי כוחות הטבע, הרי מאין יהיה לו משהו חדש אם הכול הוא טבע? לכן אין כאן שום חופש בחירה, כי האדם תמיד בוחר במה שהכי נעים לו ובורח מייסורים, כמו כל יצור אחר, צומח או חי.

מלכתחילה קיימת באדם אשליית החופש, הבחירה, אני עושה מה שמתחשק לי! אך זוהי אשליה, ואילו החופש האמיתי הוא ביציאה מעל הטבע כלומר ביציאה מעל האגו. בתורה נאמר שזהו "חירות ממלאך המוות", מי ששומע את הדברים הללו אינו יכול להישאר אדיש! חירות מהמוות, הכוונה היא לא שהגוף יהיה בן אלמוות, על מנת למשוך לנצח את החיים הגשמיים מלאי סבל שמביאים לנו מעט שמחה. אלא "חירות ממלאך המוות" מאפשרת להחליף את החיים אלה בקיום שלם ונהדר, גם נצח וגם שלמות! אפשר להשיג זאת באמצעות המושג "חופש בחירה".

עוד יש להבין שמלאך המוות הוא האגו שלנו שחופר לנו קבר. זה הוא שנותן לנו הרגשה איומה שאנחנו לעולם איננו יכולים למלא את עצמנו ומרגישים חיים מוגבלים וזמניים. חירות ממלאך המוות אומר השגת ההשפעה , מילוי אין סופי והתכללות בזרם חיים אינסופי. נתחיל וננסה לברר זאת בחיבורי המקובלים, כיצד ניתן באמת להשיג חירות.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "החירות" 15.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מי אנחנו: בני חורין או ברגים של הבריאה?
מחופש שקרי לאמיתי
שחרור ממלאך המוות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest