דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוליית החלוצים של הנשמה הכללית

חוליית החלוצים של הנשמה הכללית

שאלה: מה צריכים לעשות התלמידים שגרים בחו"ל ומוצאם מתרבויות שונות, אם הם רוצים להרגיש את עצמם חלק מעם ישראל?

תשובתי: אני מנסה להסביר את ההבדל בין מי שיהודי מלידה, לפי הגֵנים, לאדם שאין בו גֵנים כאלה, אך יש לו נטייה להיות "ישר- אל", כלומר, שייכות לבורא.

על גֵר, אדם שמתגייר, נאמר, שהוא "נולד דמי" (נולד כל פעם מחדש). כלומר, הוא יהודי ב-100% ואפילו יותר, מפני שמוצאו ברצון הרחוק ביותר. ואם הוא מתקן אותו, הוא נעשה יותר קרוב מהיתר ויותר פנימי. רבי עקיבא, שכל תורתנו באה ממנו, לא היה ממוצא יהודי. בתקופה שעם ישראל היה בדרגה הרוחנית היו המון מקובלים גדולים שמוצאם מאומות העולם.

אין כאן שום זלזול, אלא להיפך, מפני שכל הרצון שאנחנו צריכים לתקן, נמצא דווקא אצל אומות העולם. נאמר שהבורא רצה בהתחלה לתת את התורה לאומות העולם, כלומר, לתקן את האח"פ. וישראל, גלגלתא ועיניים הם רק המעבר בתיקון הזה.

לכן, האנשים שמתקרבים לתיקון הכללי, ולפי מוצאם אינם שייכים לעם ישראל, הם החלק החלוצי של האח"פ, אותם ה"חלוצים" מתוך הנשמה הכללית שזקוקה לתיקון. כלומר, זהו החלק החשוב ביותר שלה.

ולכן, הם מתקרבים אלינו והם המעבר בינינו לעולם כולו. אני מאוד מקווה שהם יפתחו את שיטת החינוך האינטגרלי ויתחילו ללמד אותה ולהעבירה לכל העולם. כי בכל מדינה יש תרבויות שונות, מנטליות שונה ורק כך אפשר לעזור לעולם להיתקן.

האנשים האלה צפויים לשכר הרבה יותר גבוה ועבודתם הרבה יותר חשובה מאלה ששייכים לעם ישראל מהלידה, מפני שהם המעבר האמיתי וכוללים בתוכם רצונות של האח"פ, ויחד עם זאת, מעלים את עצמם לדרגת גו"ע.

התמונה הזאת עוד לא התבהרה לגמרי, אבל בסופו של דבר, יתברר עד כמה המושג "גֵר" עשיר וחשוב, כמה תפקידים יש לו. "גֵר" הוא מושג, תפקיד, לשרת כמעבר בין גו"ע לאח"פ שמעלה את הרצון לקבל לתיקון.

פעם, גם עָם ישראל יצא מכל העמים, מבבל. הניצוצים הרוחניים מתגלים בהדרגה, בתוך הרצון הכללי, שִכבה אחר שִכבה, החל מ"אדם הראשון". ואחר כך הניצוצים האלה שנשארו מהשבירה ונקראים ה"נקודות שבלב", התגלו באברהם ובעוד אלפי בבלים שהוא הוציא משם לארץ כנען.

האנשים האלה מלכתחילה היו חלק מכל האנושות ואחר כך הם התקבצו לקבוצה, בהתאם לרצון הכללי שלהם ולנכונותם ל"ואהבת לרעך כמוך", כדי שבמרכז החיבור הזה יתגלה הכוח העליון. כך גם עכשיו, רק מי שפעם כבר היו שייכים לאסיפה הזאת, וגם מי שעדיין לא היו בה, אבל עכשיו מתעוררים.

לכל אחד מאיתנו, גם לאלה ששייכים לעם ישראל הגשמי וגם לישראל הרוחני, יש משימה משלו בתוך המערכת הכללית. אבל היא עדיין לא ידועה לנו. אבל בדרך כלל מי שמגיע מאומות העולם ומצטרף לעם ישראל, יש תפקיד מאוד חשוב שעוד יתגלה בעתיד.

מפני שדווקא הם קובעים את התנועה לתהליך התיקון. גו"ע אינם יכולים להתקדם בעצמם, כי חסר להם רצון, חסר כוח התנועה. לכן נאמר, שאומות העולם יישאו את ישראל על כתפיהם לירושלים לבנות את בית המקדש.

בלתי אפשרי להגיע לבורא, לכלי הרוחני שנקרא בית המקדש, בלי התנועה שמתבצעת על ידי אומות העולם, אותם האנשים שמבינים את המשימה הזאת, את התהליך הזה, את המטרה. ישראל אינם יכולים לעשות זאת בעצמם. לכן עבודתנו עם כל הקבוצות שבעולם, הדאגה לאחינו ששייכים לכל אומות העולם, לכל הקבוצות בעולם, היא כל כך חשובה. חשיבותן של הקבוצות הללו תתגלה יותר ויותר.

מתוך שיעור על פי המאמר "ירושת הארץ", 15.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תיקון מתוך נחיצות פנימית
ישראל – לפי הלידה או לפי המטרה
בעבודה הרוחנית אין שום אפליה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest