דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חובה לעלות יחד עם כל העולם

חובה לעלות יחד עם כל העולם

שאלה: אברהם היה המקובל הראשון. הוא אסף סביבו אנשים שתמכו בו ופיתח בהם יכולת לראות את הכוחות שמנהלים את העולם. האם זאת אומרת, שהם יכלו לעלות מעל לזרם החיים הרגיל, כביכול, לקומה אחרת, ומשם לראות את הכוחות שמנהלים הכול?

תשובתי: כן, הם ידעו איך מנוהל העולם ולכן הבינו כיצד צריך להיכלל בתוך הניהול הזה, כדי להוביל את כל העולם בדרך הטובה אל המטרה, ממש כמו חלוצים שמובילים את כולם אחריהם. לעם היהודי ניתנה כזאת אפשרות פוטנציאלית לנהל את העולם בדרך הרצויה ביותר ולהביא אותו לתיקון, לגאולה השלמה.

הגאולה השלמה מסמלת, שהכוח העליון מתגלה במידה המלאה והשלמה בפני כל האנושות, בכל הטבע הדומם, צומח וחי. לנהל את העולם, זה אומר, ללמד אותו ולעזור לו להתקדם למצב הסופי והנפלא הזה. זהו ניהול על ידי כוח האהבה.

שאלה: בדרך כלל, ניהול נתפס במובן השלילי.

תשובתי: זה מפני שהם לא הצליחו להחזיק מעמד בגובה הרוחני ולהעלות את עצמם עד לניהול כל העולם, אלא נפלו למטה. ואז כל הכוחות שפעלו בהם בצורה רוחנית נפלאה, הפכו לשליליים. כל עוד עם ישראל נמצא בגובה, אז הוא גבוה מכולם, אבל כאשר הוא נופל, אז הוא מוצא את עצמו למטה מכל העמים.

שאלה: יש תקווה שהעם הזה יעלה?

תשובתי: זו אפילו לא תקווה, אלא חובה. אף אחד לא הסיר מעם ישראל את המשימה שלו והוא חייב לבצע אותה. אם זו הייתה סתם אפשרות, אז העם היהודי לא היה נבדל בשום דבר מיתר העמים. ההיסטוריה ידעה הרבה עמים שהוגלו מאדמתם, התפזרו בקרב עמים אחרים ונעלמו ללא עקבות.

אבל העם היהודי נשמר, למרות הכול, מפני שהוא חייב לממש את המשימה שלו.

שאלה: אתה משתמש במילים שנהוגות בדת: תפילות, הגאולה השלמה, וכדומה. האם זה אומר, שבסופו של דבר כל בני האדם צריכים להפוך לדתיים ולעבור ליהדות?

תשובתי: לא, לא מדובר בדת, אלא על כך, שכל בני האדם יתחברו לספירה אחת ללא שום הבדל ביניהם. כל אחד חייב להיכלל בתוכה בהתאם לאופי שלו, לכוחות הפנימיים שלו, ולהתחבר בקשרים של אהבה חלוטה והשפעה מלאה עם כל השאר.

כאשר בין כולם יתגלו כאלה יחסים, אז בתוך הקשרים שלנו, בתוך כל הספירה הזאת, אנחנו נגלה את הבורא, את הכוח הכללי של השפעה ואהבה. אין לזה שום קשר לדת. העולם שלנו בכלל יעלה מעל לכל החומרי ויתקיים רק בדרגה של רצונות: קבלה והשפעה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 483, 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חלוצים שפרצו אל האמת
נבחרנו לשרת את העולם
ברית סודית עם הכוח העליון, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest