דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חג פורים – חיבור שמשנה גורל

חג פורים – חיבור שמשנה גורל

המאה החמישית לפני הספירה, הימים ימי חורבן, עם ישראל שרוי בגלותו השלישית ומפוזר ברחבי ממלכת פרס. ודווקא אז מתרחש מפנה חד בהתפתחות הרוחנית של עמנו.

חג הפורים מזכיר לנו שבידינו לשנות את גורלנו, לחיות באיחוד ולשגשג תמיד.

מאז ומתמיד התקיים קשר ישיר בין מידת החיבור והאהבה ששורה בעם ישראל לבין הצלחתו ושגשוגו. בזמנים שבהם עם ישראל מאוחד, הוא במלוא תפארתו הרוחנית והגשמית. שיא הפריחה היה בימי ממלכת ישראל המאוחדת, בזמן קיומו של בית המקדש הראשון. מצב האיחוד המושלם החל להיסדק כתוצאה מהאגו שהלך וגבר בקרב העם, וגרם לאנשים להתחיל לשנוא זה את זה. השנאה הובילה לפירוד, לחורבן הבית ולגלות.

חכמת הקבלה, חכמת החיבור, מלמדת שכל מה שמתרחש במציאות משקף את מידת החיבור או הפירוד בינינו. "גלות וגאולה" הם מושגים רוחניים שמבטאים את הקשר הפנימי בין חלקי העם. תקופות של גלות וחורבן מעידות על פילוג, ואילו תקופות של גאולה ושגשוג הן נחלת הזמנים שבהם אנו מאוחדים באהבה.

עם מאוחד

לאחר חורבן הבית הראשון יצאו ישראל לגלות, התפזרו בממלכת אחשוורוש מלך פרס והיו מפולגים, מפורדים ונתונים בסכנת השמדה. מרדכי היהודי, שחש שסכנת קיום מרחפת, איחד את כל יהודי פרס והֶחֱיה בהם את חכמת החיבור. כשכל העם היה מאוחד ומלוכד, השתנה גורלו לטובה והוא ניצל.

חג הפורים מזכיר לנו את היכולת שלנו להתחבר. חכמת הקבלה פתוחה כיום לכולם ומספקת לנו הזדמנות לממש את דרך האיחוד, הנתינה ואהבת הזולת. כך נשגשג כאומה ונרומם את ישראל לדרגת מרכז רוחני אמיתי שממנו יצא האור לעולם כולו.

חג פורים שמח!

חכמת הקבלה - רעשן פורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest