דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חג "עם דמעות בעיניים"

חג "עם דמעות בעיניים"

ניצחון על הפאשיזם זהו ניצחון גדול במלחמה גדולה, שלתוכה נגררו מדינות רבות. צריך לומר, שעבור היהודים, יום הניצחון זהו תאריך מיוחד, מפני שבו מסתיימת תקופה של השמדה, עינוי ודיכוי של העם שלנו.

בניצחון במלחמת העולם השנייה, נפתח שלב היסטורי חדש של שינוי העולם, כאשר המדינות המנצחות מספחות לעצמן שטחים שמגיעים למנצחים על פי חוקי העולם שלנו.

באותו הזמן מתרחש אירוע מיוחד: כולם מבינים שצריך גם לציין את העם היהודי, כמי שניזוק יותר מכולם מרצח עם. זה שימש כסיבה להיווצרותה של מדינת ישראל. ודאי שלזה תרמו עוד התנאים הפנימיים שנוצרו כאן: מערכות מדיניות שהוכנו מראש, הגירה המונית של יהודים, מלחמה על שטחים וכולי.

על ידי החלטת האו"ם נוסדה מדינת ישראל, כתוצאה מההכרה של העולם בסבל שעבר העם היהודי. לכן החג של ה-9 במאי מהווה מעין הקדמה ללידתה של מדינת ישראל.

צריכים לחלוק את הכבוד המגיע לרוסיה, שעזרה לחלק מהעם היהודי להינצל. כי למרות גילויי האנטישמיות בתוכה לפני המלחמה, בזמן המלחמה ואחרי סיומה, זה היה מקום בו יכלו להסתתר המון יהודים שברחו מהפאשיזם וממערב אירופה.

היום רבים תופסים את התאריך 9 במאי כחג פוליטי. אבל אם מתרחקים מהפוליטיקה, אז ראוי להכיר בכך שזהו באמת חג מיוחד מאוד. נקווה, שנזכור את התאריך הזה רק כסיום של מלחמה נוראית ונשתדל לעשות כך שהיא לא תחזור, זה בכוחנו.

אני מתכוון, שזה בכוחו של העם היהודי דווקא, וכן בכוחם של דוברי הרוסית בישראל, אם ישכילו להבין כיצד לפעול בינינו, ללא קשר לכוחות חיצוניים, מדינות וממשלות, אז ננטרל את כל הכוחות הנוראיים בעולם. לא נזדקק לנשק, אם נסדיר את התקשורת נכונה זה עם זה, נתקרב בינינו, אז כל העמים והממשלות יתייחסו אלינו בצורה חיובית.

אנחנו חייבים להשיג אחדות, ואז נביא שלום לכל האנושות.

מתוך שיחה על חג ה-9 במאי, 6.5.2015.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest