חג מתן תורה

laitman_2011-02-25_9196-70.jpg

שאלה: מה אנחנו חוגגים בשבועות?

תשובתי: בשבועות אנחנו חוגגים את מתן התורה, את היום שלכל מי שנקרא "ישראל" ("ישר – אל" מסמל "ישר אל הבורא") ניתנה התורה, השיטה, האמצעי, ליישם על עצמו על ידי הבחירה החופשית שלו, ולא סתם להשיג את המצב הידוע מראש תחת השפעת האור, שדוחף אותו. להיפך, הם יכולים בעצמם לראות את עצמם, את כל המציאות ואפילו את הבורא, ובמקומו לקבוע, שבאמת רוצים להשיג את המטרה הזאת, כאילו שהוא לא הציב אותה לפניהם.

אנחנו חוגגים את זה שאנחנו יכולים להבין, להרגיש, ולהשיג את הכוח העליון שפועל בתוכנו, ולזהות את עצמנו עם פעולותיו. כמובן, שהכוח העליון הזה, הבורא, עובד בכל מקרה. אך אנחנו משיגים, כיצד הוא פועל, אנחנו רוצים שהוא יעבוד עלינו, ועוד לפני פעולתו אנחנו מראש משתוקקים אליו. בזה נמדדת מידת האהבה.

שאלה: האם זה אומר שרק מרגע הזה של מתן תורה לאדם יש בחירה חופשית לקחת את השיטה הזאת וליישׂם אותה בעצמו? לפני כן לא הייתה לו שום בחירה חופשית?

תשובתי: נכון. ולכן זה נקרא שחרור ממלאך המוות, "להיות עָם חופשי בארצנו (ברצון שלנו)", להיות חופשי. במה אתה חופשי? בכך שעכשיו אתה יכול בעצמך להביע את היחס שלך למטרת הבריאה ולדרך שבה אנחנו הולכים.

אתה יכול לשנות את המטרה? לא. אתה יכול לשנות את הדרך? לא. אז מה כאן מיוחד? המיוחד הוא שבזה אני מרגיש, אני קובע, אני רוצה. אני נמצא בתהליך הזה. אחרת לא. הבורא נתן לנו הזדמנות להיות בו. זה נקרא שאני קובע את עצמי, את העצמאות שלי, באותה המידה, שבה אני מזהה את עצמי עם הבורא, משתווה לו. או שאני בהמה, או בן אדם.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 29.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מתן אור
חג מתן תורה – 1
שיחה על חג השבועות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest