דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חגים יהודיים: מעגל של תיקון

חגים יהודיים: מעגל של תיקון

שאלה: למה קיימים כל כך הרבה חגים יהודיים?

תשובתי: למעשה הם לא רבים. הכול נובע מכך שכל יום הוא חדש, כל חודש הוא חדש, כל שנה היא חדשה, כל שעה היא חדשה עבור האדם! השינויים הכביכול אסטרונומיים האלה, הם למעשה פנימיים, רוחניים. כל החומר מסתובב מתוך השינויים של הכוחות הרוחניים, שמשפיעים על העולם שלנו, ואז בדרגות דומם, צומח, חי ובנו, מופיעים שינויים.

במילים אחרות, הסיבה לכל השינויים היא סיבוב הספירות, דרכן עובר האור. האור משפיע ופועל על היקום שלנו ומסובב את החומר של העולם שלנו. לכן, אם האדם רוצה להיות מקושר עם כל הבריאה, אז כל רגע מהווה עבורו ערך עצום. חוץ מזה, הוא יכול לחלק כל רגע בתוכו להמון רגעים. כלומר יכולת הקיום בשנייה אחת הופכת עבורו לחיים! ובאופן כזה הוא מרחיב את עצמו.

החגים היהודיים מאופיינים בזה שנותנים לנו תחושה של ייחודיות בכל רגע של זמן, בכל ספירה שמשתתפת במעבר של האור. לכן כל רגע הוא מיוחד, ובמיוחד החגים שמהווים משמעות כללית של תקופה שעברה. ישנם שלושה חגים גדולים שנובעים מהדרגה הרוחנית: פסח, שבועות וסוכות, שנקראים "רגלים", כשאנשים עלו לירושלים.

ט' באב מסמל את חורבן בית המקדש, כלומר התגלות אגו גדול שאחר כך מתוקן במשך כל שאר החגים. לפי עוצמתו ט' באב ניצב מול כל שאר החגים, עד כדי כך הוא עוצמתי.

מול ט' באב, בקצה השני של המעגל הזה, נמצא חג פורים. חוץ מזה, יש עוד כמה חגים קטנים נלווים: חנוכה ול"ג בעומר.

כל ראש חודש אנחנו מציינים בהתאם לסיבוב מחזורי של הירח, כי המצב הקוסמי והרוחני שלנו תלוי בשני מאורות: הירח והשמש. לכן לוח השנה העברי בנוי על סיבוב מחזורי של שמש וירח, שביניהם נמצא כדור הארץ, בעוד שלוח השנה הנוצרי מחשיב רק את סיבוב השמש והמוסלמי מחשיב רק את סיבוב הירח.

ראש השנה היהודי הוא תחילת תיקון האדם, מפני שהחג הזה מסמל את לידתו של האדם הראשון, ממנו אנחנו מתחילים את החישוב שלנו. לידתו של אדם זו לידה של האדם, כי אדם היה הראשון שגילה את הבורא והחל להידמות לו. לכן ראש השנה עבורנו הוא חג רוחני.

מטרת הסיבוב של כל החגים, היא שהחג הכי "מפחיד" שהוא ט' באב, יהפוך לחג הכי גדול בעולם, שכל הרע יתאסף ביחד וינוצח על ידי הטוב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל ליטמן", 13.5.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest