דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חבר שלי, הוא נציג של הבורא!

חבר שלי, הוא נציג של הבורא!

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us.jpg

שאלה: איך אנחנו צריכים לעבוד בסדנה, איך להקשיב זה לזה?

תשובתי: החבר יכול לומר את מה שאני מבין או שלא מבין. הוא יכול לומר משהו שנראה לי גדול ויכול להיראות לי כאיזו שטות. בכל מקרה אני תופס אותו עכשיו כנציג הבורא, שהבורא דרכו משפיע עליי.

אם המראה החיצוני של החבר דוחה אותי, צורת ההתבטאות שלו, המשמעות עצמה של הדברים שלו וכל השאר, איני יכול לתפוס אותו, לרצות אותו – זה שדה פעילות נפלא! מעל לזה צריך להתעלות! אם הוא נציג הבורא, הרי "אין עוד מלבדו", במיוחד באירוע כזה, שאנחנו מהווים את המשתתפים שלו, זה אומר שאני צריך להגביה את החבר, להשתדל דרכו לחדור לאותה המהות הרוחנית שמסדרת לי את כל זה ומציגה את עצמה בצורה כזאת. אני צריך להתעלות מעל עצמי עד לכזה מצב, שאני אקבל את כל מה שבו כטוב המוחלט, כהשפעה מוחלטת, כתכונה רוחנית מוחלטת, על אף מה שאני מרגיש בפנים, שזה לא נמצא בתוכי.

וזה טוב מאוד שמתגלות בי שתי האבחנות האלה – יחס אגואיסטי לחבר, כשכל מה שאני רואה בו לא עומד בשום ביקורת, ומצד שני, להיפך, כשאני מתייחס ב"אמונה למעלה מהדעת", כאל נציג של הבורא, מפני שלא צריך לנבוע מאף אחד בעולם שום דבר שיהיה רע, לא מושלם. ואם זה קיים בי, זה אומר, שזה שלי – אני מסתכל עליו בעיניים שלי.

לכן, אם אני אוכל לקבוע בתוכי את שני המצבים האלה, אז אני כבר עושה איזו עבודה רוחנית. אנחנו צריכים לאסוף יחד את כל מצבי הביקורת הגבוהים והנמוכים ביחס זה לזה, וייצא כלי כללי, "מלכות", שנמצאת למטה ומורכבת רק משנאה, והיא תהיה בנו יותר ויותר ברורה וגרועה ומעל לזה אנחנו נוכל לעלות ל"כתר". אז נשיג ביניהם כזה פער, כזה מתח, שיהיו שווים לאותו המצב שבו "האור המקיף" יהפוך ל"אור הפנימי", ויאיר שם. אז אנחנו נרכוש את המדרגה הרוחנית הראשונה.

מה אנחנו עושים בזה? אנחנו מעלים מ"ן ל"מלכות דאצילות" שמחברת אותנו יחד, ושם אנחנו מרכזים את עצמנו בפעם הראשונה כמו שרק נולדנו. ואדם לא יכול להיוולד לבד אלא רק עם מינימום עשרה אנשים.

מתוך השיעור הווירטואלי, 20.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מה חשוב יותר: הסכמה כללית או התרשמות כללית?
הדיון במעגל
תגובה של אגו בריא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest