דף הבית / חינוך, ילדים / חברים חדשים של חברה חדשה

חברים חדשים של חברה חדשה

שאלה: איך כדאי לסיים את קורס היסוד של הלימוד האינטגרלי? כיצד לעשות סיכום?

תשובתי: אני חושב שהכי טוב היה לקחת צוות של מורים ומחנכים וכמה מאות תלמידים לאיזה שהוא בית נופש למספר שבועות, ולהעביר איתם מערכת שיעורים לפי השיטה האינטגרלית.

אנחנו, ללא ספק, היינו נדהמים מהתוצאות של החינוך האינטגרלי והיינו יכולים להראות אותן לחברה.

"תראו כיצד האנשים משתנים. הם לא "זומבי" אלא חברים רגילים בחברה, חכמים מכם בהרבה, ומבינים היכן הם נמצאים. בידיהם ישנה מערכת היחס הנכון לעולם, לחיים. בואו נתחיל להעביר דרך מערכת כזאת את כל הילדים, את כל המובטלים, הפנסיונרים, עקרות הבית. בואו נעביר שיעורים כאלה לכל השאר פעם או פעמיים בשבוע במקום העבודה דרך הטלוויזיה וכו'".

כלומר, תוך פרק זמן קצר אנחנו יכולים להקיף מיליוני אנשים, ובגבולות של מדינה או אזור כלשהו ליצור פשוט מהפכה חברתית רוחנית.

שאלה: לאן אפשר להזמין את האנשים האלה אחר כך, לאחר סיום הלימודים? הרי אי אפשר לזרוק אותם וזהו?

תשובתי: לא. קודם כל, חלק מאנשים יעברו לקורסים הבאים, שהם מעמיקים וארוכים יותר. אלה יהיו כבר קורסי יסוד רציניים, מורחבים, עם לימוד שיטת העבודה בקבוצה, פסיכולוגיה וכו' במקביל.

חלק מהאנשים, שלא יצטרפו להוראה ולתהליך החינוכי, יכולים פשוט להמשיך ללמוד בקורסים. אני חושב שבכל מקרה הלימוד בקורסים האינטגרליים לא מסתיים, הרי צריך כל הזמן לתמוך באדם, כל הזמן לחדש את האגו הגדל והמשתנה שלו, הוא בכל מקרה צריך להישאר בסביבה אינטגרלית בהתאם לכך. לכן חייבים לאסוף את האנשים האלו או בצורה וירטואלית דרך ערוצי הטלוויזיה, או בצורה פיזית.

מוכרחים לארגן פעם או מספר פעמים בשבוע אסיפות, סדנאות של שיתוף פעולה אינטראקטיבי.

אסור לעזוב את האנשים האלה, כמובן שהם לא ישכחו את מה שעברו בקורסים, זה יישאר איתם. גם אם לא ייצאו מהם חברים בולטים של החברה החדשה, חברים מעשיים, ריאליים. בכל מקרה, צריך להניע אותם קדימה.

מתוך תוכנית מס' 30 "בית ספר לחינוך אינטגרלי", 22.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
הכנת מומחים ברמה גבוהה
עבודה נצחית
תהליך אין סופי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest