דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זמן של רחמים מיוחדים מלמעלה

זמן של רחמים מיוחדים מלמעלה

ספר "שמעתי", מאמר מ"א – "מהו קטנות וגדלות באמונה":

"הנה כתיב "ויאמינו בה' ובמשה עבדו". צריכים לדעת, שאורות דפסח סגולתן הוא לזכות לאור האמונה. אבל לא לחשוב, שאור האמונה הוא דבר קטן, כי הקטנות והגדלות תלוי רק בהמקבלים."

כל עניין הפסח הוא, שאדם מקבל כוח מלמעלה, כי בלעדיו אנחנו ודאי שלא מסוגלים לכלום. אנחנו תמיד מונעים על ידי איזה שהוא כוח: או על ידי הכוח של הרצון לקבל שאיתו נבראנו, "בראתי יצר הרע", או בכוח של הרצון להשפיע, "בראתי תורה תבלין".

בהתאם למאזן הכוחות שאנחנו נהיה, בהתאם ליחס ביניהם, כך אנחנו נתנהג. אמנם ניתנה לנו הבחירה החופשית על ידי הסביבה וכל מיני פעולות עם הסביבה, למשוך עליי את הרצון להשפיע, כלומר האור שמאיר, הוא ימסור לי את תכונת ההשפעה שלו. כך אנחנו רוכשים את "אור האמונה". אמונה, זו השפעה.

אם מאיר עליי יותר אור, אז אני מתרומם כמו פרח כלפי השמש, כלפי הגשם. אם האור לא מאיר, אז אני נובל. הכול תלוי רק בהשפעת האור עליי.

ישנם זמנים מיוחדים שנקראים "איתערותא דלעילא" (התעוררות מלמעלה). לפעמים אלה זמנים לטובה ולפעמים זמנים לרעה, כלומר מתגלה או דין או רחמים. זה גם כן תלוי בי, עד כמה שאני משתדל לנצל את הזמנים האלו, את המצבים המיוחדים הללו.

חג הפסח בהתאם לענף ושורש שלו, זה זמן של רחמים מיוחדים, אור גדול, שמרומם אותנו מעל לרצון לקבל ומוציא ממצרים. אנחנו צריכים יחד להשתדל לנצל את ההזדמנות הזאת. ודאי, שכל יציאת מצרים נעשית יחד על ידי מאמצים משותפים גדולים.

אבל כאשר אנחנו עושים מאמצים, אנחנו מגלים שלא מסוגלים לכלום, אפילו לא לעשות מאמץ נכון. אמנם שאנחנו מחליטים לעשות כל מה שאפשר, אבל ברגע הבא כבר שוכחים על זה או שלא מסתדרים זה עם זה. כך בתוכנו מעוצבת הצורה הנכונה של הבקשה, שעל זה נאמר: "ויאנחו בני ישראל מהעבודה".

על ידי הבקשה הנכונה הזאת על רכישת "אור האמונה", אנחנו זוכים להתרומם מעל לרצון לקבל. עכשיו לא הוא שולט מעלינו, אלא אנחנו שולטים מעליו. וזה נקרא "יציאת ממצרים". אנחנו לא נפרדים ממנו, אנחנו נמצאים בו, אבל מקבלים כוח לקבל החלטה – מעכשיו "אור האמונה" הוא זה שקובע הכול, ולא כוח הקבלה. זו נקראת "יציאה".

מתוך שיעור על המאמר מספר "שמעתי", מ"א – "מהו קטנות וגדלות באמונה", 30.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ייחודיות חג הפסח – אור האמונה
עבדות מרצון לאהבה
סיום עבדות מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest