דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זכייה היא לתועלת או לנזק

זכייה היא לתועלת או לנזק

הערה: בארה"ב תושב בן 20 מפלורידה זכה ב – 451 מיליון דולר בלוטו, שזו אחת הזכיות הגדולות ביותר בכל ההיסטוריה. כיצד חכמת הקבלה בוחנת מקרים דומים? האם כאלה נסיבות הן מקריות? ואם לא, אז למי מגיעה ההצלחה?

תשובתי: למעשה אין מקריות. קיימת מערכת מדויקת של הנהגת העולם שלנו, עד לחלקיקים הקטנים ביותר שלו. המערכת הזאת נקראת "העולם העליון". היא שמנהלת את האנושות, כדי להעלות בסופו של דבר כל אדם, ברצונות שלו, לדרגה עליונה יותר. בזה מסתכמת תוכנית ההתפתחות של כל אחד מאיתנו ושל כולם יחד.

בהתאם לתוכנית הזו, קיימת כמות עצומה של "פקודות", שיורדות על כל אחד מאתנו בכל רגע נתון. חלק מהפקודות אנחנו מבצעים באופן אינסטינקטיבי, חלק במודעות והיתר במודעות חלקית. הרבה מהן אנחנו מפספסים, כי אנחנו לא מסוגלים לבצע אותן, אבל בכל מקרה הן עוברות עלינו באופן מסוים מעצבות ומפתחות אותנו.

האחד נפטר בייסורים, ואחר זוכה במיליונים או סתם חי כל החיים מבלי שרואה או מרגיש בהם שום דבר רע. למה זה קורה כך? אנחנו לא מבינים את אופן הפעולה של "המחשב" העליון. חכמת הקבלה מסבירה אותה, אפשר להבין ולהשיג באמת את התוכנית הזאת רק בעלייה למערכת ההנהגה העליונה.

גם את הפעולות של תוכניות המחשב שלנו אי אפשר להסביר מיד, על אחת כמה וכמה להבין או לדבר על תוכנית שמקיפה הכול, שבהדרגה קושרת אותנו לאחד שלם ומגלה את מה שאינו נראה בינתיים, מה שנקרא "נשמה"…

את מערכת ההנהגה העליונה צריך ללמוד באופן רציני. היא מדהימה בייחודיותה, בהגיון שלה, בקשר ההדדי וההרמוניה המוחלטים בין כל חלקיה. אדם שמכיר אותה, חווה תענוג עצום, מפני שהיא ממלאת אותו בגדלות ובשלמות.

אז משתנה המושג "הצלחה". עבור מקובלים "הצלחה" מתבטאת בגילוי העולם הבא, המצבים הבאים שלהם, ולהגיע למימושם. לשם כך, בעצם, יש צורך בחכמת הקבלה. היא מדברת על כך שאין עולם שלאחר המוות, שכל אחד צריך לסגל, לקבל את העולם העתידי שלו, כבר עכשיו בחיים האלה.

אנחנו חיים בעולם הכי נמוך, הכי "מעומעם", עד שנגלה בתוכו את העולם העליון של אהבה והשפעה. אי אפשר להיכנס לעולם העליון עם "כרטיס פיס". אין שום הנחות, שום הגרלות פיס, אין שום מקריות. כל אדם צריך לנהל חיפוש, להשקיע מאמצים, והשכר שלו לא יהיה הדולרים, אלא מדרגות של התעלות רוחנית מהפנטת.

בעלייה הזאת כולם שווים, אין לאף אחד יתרון. בחכמת הקבלה יש לכולם את הנתונים להצליח בכך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 16.1.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest