דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זירוז ההבשלה הרוחנית

זירוז ההבשלה הרוחנית

שאלה: הביולוג המפורסם רוברט ספולסקי אמר: "תשנו גן אחד מעשרות אלפי גנים, ובאמצע החיים יתרחשו שינויים דרמטיים באישיות". בהתייחס לדוגמה של עשירייה, כיצד משפיעה התפתחות של נשמה פרטית על המערכת בכללותה?

תשובתי: אנחנו יכולים להשפיע על התפתחות הנשמות של כל המערכת הכללית, שמהווה נשמה אחת ולהביא אותה למצב של "אדם", מהמילה "דומה", שזה אומר "דומה לבורא". אם נעשה זאת על ידי המאמצים שלנו, אז נתקדם מהר יותר, ולא בעזרת המכות המאלצות של הטבע, מה שמכונה על ידי מקל אל האושר אלא נשתוקק ונפנה בעצמנו אל המטרה.

בעיקרון, רק זו האפשרות שלנו להתפתחות, כלומר לזרז אותה. במקרה כזה אנחנו כמובן מתפטרים מאותו מקל שמכה בנו מאחור, ומתקדמים באופן עצמאי, כמו ילד שרוצה ללמוד בעצמו ולא צריך לחייבו. המצב הסופי שלנו כבר נמצא בשלמות, אנחנו שורים בתוכו, אבל אנחנו לא מרגישים אותו. עלינו לעבור את כל הדרך הזאת, לצבור מצבים מסוימים, ניסיון, חוויות, כדי להרגיש את המצב הסופי.

שאלה: האם הזירוז, התאוצה תלויים בנו?

תשובתי: זה תלוי בהתאספות שלנו יחד. אספות כגון כנסים ואפילו כאלה שבהם אנחנו נמצאים יחד, כמו עכשיו, יזרזו ויאיצו מאוד את ההבשלה הרוחנית שלנו. לכן כדאי לעשות זאת לעיתים קרובות יותר.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 09.02.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest