דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / זיקנה היא מושג יחסי

זיקנה היא מושג יחסי

שאלה: מה זה אומר זיקנה מנקודת מבט גשמית ומנקודת מבט רוחנית? האם אתה מרגיש אדם זקן?

תשובתי: זיקנה מסמלת מצב שאדם כבר התמלא במידה מסוימת של ידע, לא חשוב אם הידע נכון או לא כל כך נכון, והוא מחזיק את הידע הזה בתוכו. כמו ילד קטן שמחזיק צעצוע ולא עוזב אותו, לא נותן אותו לאף אחד, כך גם אדם זקן מחזיק בידע שלו, מפני שהוא כולו בתוך הידע הזה. הידע וההרגלים שלו יצרו ועיצבו אותו והוא כבר לא יכול לפעול בצורה אחרת. אדם כזה מזיק לחברה ולכן הטבע משמיד אותו באמצעות וירוסים.

שאלה: האם אתה מרגיש כאדם כזה?

תשובתי: אני מקווה שלא, מפני שאני כל הזמן נתון לשינויים, מוכן לקראתם, משתדל לקדם אותם בעצמי ולהעביר אותם דרך הצעירים. אני מרגיש צעיר. אבל אם יהיה צורך להחליף את המעטה, את הלבוש, אז אני אחליף. גלגולי חיים, דרושים להתפתחות שלנו. מקובל מתייחס לזה בצורה פשוטה מאוד. המורה שלי היה אומר שזה כמו שאתה פושט בערב את החולצה ושׂם אותה בכביסה, אז בסוף החיים האלה אתה מוריד מעצמך את המעטפת הגופנית ובחיים הבאים תצטרך ללבוש מעטפת אחרת". לכן שום דבר נורא לא קורה.

הערה: אתה נתת הגדרה מעניינת למושג זיקנה. יוצא, שהעניין הוא בכלל לא קשור לגיל. אפילו אדם צעיר, אם הוא מלא בידע ולא רוצה להשתנות, אז הטבע כביכול מחליף. דווקא כך זה מתרחש בכל המערכות והטכנולוגיות.

תשובתי: אם המערכת מוכנה להתחדשות, אז אין זיקנה. להיפך, היא נעה לקראת החלפה עצמית יותר טובה, יותר מתקדמת.

שאלה: כלומר הטבע כל הזמן נמצא בתהליך של השתכללות, ואנחנו צריכים כביכול להידמות לתהליך הזה?

תשובתי: אם אנחנו הולכים ביחד ובשיתוף עם הטבע, אז אין לנו צורך בשום דבר שימשוך אותנו קדימה: לא ווירוסים ולא דחיפות מאחור. היינו מרגישים את עצמנו לגמרי בנוחות.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 26.03.2020:

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest