דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זוהר, מכשיר עבודה על עצמך

זוהר, מכשיר עבודה על עצמך

שאלה: אחד קורא את ספר הזוהר כמו אגדה, לשני חשובה משמעות הטקסט והוא משתדל לקבל מהספר רגשות. איך לא להפוך את הזוהר לספר מדיטציה, אלא שיהיה מכשיר לצורך עבודה על עצמך?

תשובתי: לשם כך, צריך לקרוא את ספר הזוהר יחד עם אחרים. רצוי שזו תהיה עשירייה, אבל לא מעורבת, אלא עשיריית גברים בנפרד ועשיריית נשים בנפרד.

הדבר העיקרי בספר הזוהר, זה לא התרגום שלו מילה במילה והמשמעות. אם נתארגן יחד בצורה נכונה ונשמע אותו בכל שפה, אפילו אם היא לא מובנת לנו, אז הספר ישפיע עלינו, מפני שהוא מהווה גשר בין העולם הרוחני לנקודות שבלב שלנו, שמשתוקקות להשיג אותו.

ספר הזוהר משמש כצינור שדרכו עובר האור מהעולם העליון לתוך הלב שלנו, לנקודה ששואלת על משמעות החיים. היא מתחילה לגדול ולהתרחב, ואנחנו מתחילים להבין בהדרגה יותר ויותר, במה מסתכמת משמעות הקיום. זוהי עבודה ממושכת על עצמנו, אבל יש לנו זמן, כי החיים ניתנו לנו כדי לברר בשביל מה הם ניתנו לנו.

אני רואה כיצד  ספר הזוהר משפיע על התלמידים שלי, ואיך הם מתחילים להרגיש בו טעם פנימי, שנקרא בעברית "חן דקדושה", חן של הארה עליונה. אפילו שהוא לא מובן, אנחנו מרגישים באופן ברור שהספר הזה נושא בתוכו משהו שמרחיב את הרֵגשות שלנו. למרות שאנחנו לא יודעים במה אנחנו מתמלאים, משהו מתרחש. זוהי ההשפעה ההדרגתית של ספר הזוהר על האדם.

אחר כך, הרצונות, הרגשות וכל מיני כלים פנימיים יתחילו להתאים יותר ויותר ללימוד של ספר הזוהר, ואנחנו נרגיש תוצאות מדויקות מקריאתו.

הלימוד הוא לא בהכרות עם הטקסט של ספר הזוהר ורכישת ידע בחכמת הקבלה. הלימוד שלו, זו כניסה של האור העליון לתוכנו דרך אותו צינור שמהווה הספר הזה. האור מפתח בנו תחושות חדשות שדרכן אנחנו מתחילים להרגיש את העולם העליון.

שאלה: כאשר אני קורא את הספר "על מזון טעים ובריא", מתחיל ליזול לי ריר, כלומר אני מרגיש תענוג. האם אפשר לומר על ספר הזוהר, שהוא מעורר את הנשמה שלי, אבל בינתיים אני לא מרגיש אותה מפני שאין לי את הטעמים האלה?

תשובתי: הייתי אומר, שזה הרבה יותר טוב, מפני שבזמן קריאה של ספר בישול, אתה חושב האם תוכל לטעום את האוכל הזה, ואילו בלימוד של ספר הזוהר, אתה כבר מתחיל לעורר ולהזמין על עצמך את השפעתו של האור העליון, שממלא אותך, ובונה בך רצונות, יכולות ואפשרויות חדשות. מלכתחילה טמונים בתוכנו רצונות שמתגלים בזמן קריאת ספר הזוהר ובהשפעתו אנחנו מתחילים להימשך אליהם.

מתוך שיעור וירטואלי, 5.2.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest