דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / זוהר, אמצעי להתפתחות רוחנית

זוהר, אמצעי להתפתחות רוחנית

שאלה: מה מסמלת המילה "זוהר"?

תשובתי: זוהר, זו הארה עליונה שיורדת על האדם. אדם שלומד נכון לפי ספר הזוהר, מקבל ממנו השפעה מסוימת שבשפה ארמית נקראת "זיהרא עילאה", זוהר עליון.

לאדם בעולם שלנו אין שום תכונות רוחניות והוא שייך לדרגת "בהמה" (חי). בסך הכול מבחינים בארבע בחינות של התפתחות הטבע: דומם, צומח, חי ומדבר. דרגת דומם, זה כל החומר הדומם. דרגת הצומח, זה כל מה ששייך לבוטניקה ודרגת החי כוללת בתוכה את החיוּת למיניה, כלומר כל גוף בהמי רגיל, שנולד, חי ומת, כולל גופו של האדם.

לכן החיים בגוף והדאגה לגוף, שייכים לדרגת בהמה (חי) באופן מדויק. אולם, בכל אחד מאיתנו קיים פוטנציאל נוסף, רוחני. הוא מורגש כשאלה על משמעות החיים.

למעשה השאלה הזו מופיעה אצל כל אדם, רק שבמהלך חיינו אנחנו "סותמים" אותה, "יוצקים עליה בטון", מבלי שנותנים לה להתגלות, מפני שהיא מעוררת בנו ייסורים גדולים ושאלות כמו: "בשביל מה אני חי? למה? אילו חיים אלה?"

דרך השאלה הזאת, דרך הרצון הקטן מאוד והנקודתי הזה, קיים אצלנו קשר מסוים עם העולם העליון. כך גם נקרא הרצון "הנקודה שבלב", אבל אנחנו לא מפתחים אותו.

ישנם אנשים שלא יכולים להשלים עם חוסר מענה לשאלה הזאת. אפשר כמובן לסיים את החיים האלה מבלי להשיב עליה, אבל מה אם גם את זה לא מאפשרים להם? יוצא, שאין להם ברירה אחרת, אלא רק לחפש תשובה. כדי למצוא אותה האדם צריך להשקיע מאמצים רבים עד שיימצא קבוצה, מורה וספרים.

בעיקרון, כל ספרי הקבלה נובעים מספר הזוהר. ואם באחד מהם כתוב: "בספר נאמר", אז הכוונה היא לספר הזוהר. ליד המילה "ספר" אפילו לא מוזכר הזוהר, עד כדי כך זה מובן מאליו.

שאר הכתבים אינם נחשבים ספרים, מפני שספר הזוהר מיוחד, הוא קושר את האדם עם העולם העליון ומלמד את האדם כיצד להשיג אותו. אז, הוא מצדיק את השם שלו, "זוהר", הארה, מפני שהאדם מתחיל לקבל הארה מלמעלה, שמפתחת אותו מבחינה רוחנית. כך, מרצון נקודתי קטן לרוחניות, מתפתח רצון אמיתי וחזק, והאדם נולד מבחינה רוחנית.

מתוך שיעור וירטואלי, 5.2.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest