דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זה שמניע את הכול

זה שמניע את הכול

כנס בלוס אנג'לס. שיעור מס' 3.

במהלך החקירה שלנו אנחנו בכל מצב מגלים תחילה את הפעולות של האגו שלנו. זה נקרא "אלוקים אחרים": נדמה לי שאני פועל בעצמי, והאחרים גם כן, ש"שליטי העולם", שומרי החוק והסדר, הקרובים והרחוקים, החברים והאויבים, קובעים את החיים שלי. בקיצור, אני רואה המון גורמים פעילים, חיוביים ושליליים.

וכל פעם שאני מתחזק, אני רואה שזה לא כך. אני פשוט הסתכלתי בצורה לא נכונה על המתרחש ולכן שייכתי את הפעולות לסובבים. אבל כאשר המצב מתבהר לפניי, אז אני רואה שהבורא מניע אותם, והם בעצמם לא מבינים מה מתרחש. רק הוא מפעיל אותם, נאמר, כדי להשפיע עליי. בזה אני שוב מגלה, שאין עוד מלבדו.

וכך זה בכל מצב. כל פעם אני בסופו של דבר מגלה, שלפניי אין שום כוח אחר, רק הוא.

זה נוגע גם לי עצמי. עכשיו נדמה לי שאני נותן יגיעה, פועל, עושה משהו, מסדיר מגעים עם אחרים, שאני עצמאי במחשבות וברצונות שלי… אבל כל זה שקר. הבורא מניע הכול.

בשביל מה אנחנו רואים תמונה אחרת? – כדי לתקן את הכלי, את הרצונות שלי, את יכולות התפיסה שלי, וכדי לראות, שאין עוד מלבדו ורק הוא פועל במציאות.

איפה אני מגלה את זה? באותם המצבים, הרצונות והמחשבות, שעכשיו מקנים לי ביטחון בזה שכולנו עצמאיים. על זה נאמר: "כיתרון אור מתוך חושך". ככל שאני משייך עצמאות בצורה יותר החלטית ונחרצת לגורמים אלו או אחרים, כך בצורה ברורה יותר אני מגלה בסופו של דבר, שאין עוד מלבדו.

בסופו של דבר, בזה שאני עובר דרך כל התהפוכות הללו שמכוונות אותי "בעד" ו"נגד" הייחודיות של הבורא, אני מתחיל לגלות אותו לא רק במצבים אלו או אחרים, אלא גם בעוצמה, ב"עובי" של הרצון שלי, לא רק לרוחב, אלא גם לעומק. אני רואה יותר ויותר טוב כיצד הוא מפעיל אותי דרך כל הפרטים החיצוניים.

ואז מתברר, שבמקום חברים וקבוצה, יש לי עסק עם הבורא. אבל זה לא מחייב אותי לזלזל בהם, להיפך. כי הם בינתיים השיגו השתוות הצורה, ולכן אני מתייחס אליהם כמו שאני מתייחס לבורא. על זה נאמר: "מאהבת הבריות, לאהבת ה'".

יוצא, שכל הצרות והסתירות, כל החיפושים אחר הסיבה לכאלה חיי הצער, הביאו אותי למקור אחד ויחיד, ואני רואה, שדווקא הבורא מייצב את כל המציאות. מקודם, כוחות הנגד לזה בלבלו אותי, בזה שהראו, שבכל המתרחש אשמים אחרים ואפילו אני עצמי, כי השקעתי כל כך הרבה מאמצים. ועכשיו מתברר, שגם "בעד" וגם "נגד" פעל רק האור.

ואילו אני, בסך הכול "צופה" שמסתכל על עבודת הבורא, על הכוח היחיד שפועל בכל המציאות.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בלוס אנג'לס, 31.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גישה בלתי מוגבלת למחשב של הבורא
שפת הסתרים של הבורא
אין עוד מלבדו: פלירט של אוהבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest