דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / זה בכלל לא מפחיד!

זה בכלל לא מפחיד!

laitman_2009-11-19_9481-70.jpg

אם פעלת נכון במדרגה הנוכחית שלך ועסקת בתורה, משכת את האור הנחוץ, אזי המדרגה הזו הופכת עבורך ל"קבר", ובמקומה מופיעה מדרגה חדשה. למעשה זו אותה המדרגה עצמה, אבל היא עמוקה יותר, עם בירורים גדולים יותר, מדרגה המגלה לך אור גדול יותר.

באותה המלכות דאין סוף עצמה אתה תגלה את כל העולמות, זה אחר זה, מהישנים ועד החדשים. בהתקדמותך יותר ויותר לעומק אתה תגלה את כל הבריאה. גם עכשיו אתה נמצא בה, אבל האם אתה באמת רואה אותה?

אם נתת את היגיעה הנדרשת, משמע שיישׂמת את המדרגה הקודמת שלך והיא הפכה להיות המדרגה הבאה. אם לא נתת את היגיעה הנדרשת, לא תשיג את המדרגה הבאה, אז מהיכן היא תופיע? עלייך לפתח אותה בעצמך, לפתח את הראייה שלך, את תפיסתך.

גם עכשיו אתה נמצא בעולם אין סוף, אז מדוע אינך רואה אותו, מדוע אתה רואה את העולם הזה? – מאחר וחסר לך רצון! בכדי לפתח אותו עלייך למשוך את האור, אז תרגיש את עצמך בעולם אין סוף. כדי למשוך את האור אתה חייב קבוצה, לימוד – כל מה שנקרא "לעסוק בתורה".

כתוב שכאשר האדם נפטר ומגיע לבית הדין של מעלה, שואלים אתו: "עסקת בתורה? ציפית לישועה?", כלומר האם היה לך את האמצעי הנכון ואת המטרה הנכונה. היכן הם?! את השאלה הזאת ישאלו אותך תמיד במעבר ממדרגה למדרגה.

אם התעוררה בך השאלה הנכונה, הדרישה הנכונה, אתה תגלה את המדרגה הבאה. אם לא, אתה לא "תמות" ובינתיים לא יהיה לך "קבר". עדיין לא השגת את המצב שהיית מרגיש בו את הקבר שלך, כלומר שאינך רואה לפניך את המצב הבא, שבו היית יכול להיוולד.
כאשר אתה מסיים את המדרגה הקודמת ואינך יכול להימצא בה יותר, היא נקראת הקבר שלך. זה בכלל לא מפחיד!

הלוואי והבורא ייתן לנו לעבור את כל הגלגולים כמה שיותר מהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.03.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest