דף הבית / הכול על הקורונה / וירוס קורונה משנה את המציאות – חלק ג'

וירוס קורונה משנה את המציאות – חלק ג'

וירוס קורונה, האם זו תחילתן של מכות מצרים?

שאלה: אנחנו נמצאים עכשיו על סף חג הפסח, והסמל של החג הזה אלה עשרת המכות על פרעה. האם מגפת הקורונה  מהווה את תחילת השלב של סדרת אסונות?

תשובתי: ללא ספק, אנחנו נמצאים בקטע מעניין מאוד של ההתפתחות שלנו, שדורש מאיתנו היום התקרבות יותר נכונה. לא מסחר הדדי, לא רווח הדדי, כאשר אנחנו מנצלים זה את זה, ורוצים להרוויח על חשבון אחרים, אלא הפגנת יחס טוב זה לזה, קשרים טובים. אז אתה יכול לטוס, לנוע, להתחבר כמה שרק תרצה.

שאלה: אתה מדבר על יחסים רגשיים פנימיים?

תשובתי: על הכוונות.

שאלה: באמת, היום מורגשת תלות עצומה של כולם בכולם. אם קודם לכן, איזה קרחון היה נמס, או התנהלה מלחמה, זה לא הורגש כלל בשום צורה. אבל היום זה נוגע ומשפיע על כל העולם, וכולם באופן טבעי נמצאים בדאגה. כאן מתגלה סולידריות יחסית, אבל היא כביכול שלילית: אני לא רוצה להיות תלוי באחרים. איך אפשר לעבור מאינטגרציה כפויה, שבה אנחנו מרגישים את התלות הזאת, לאינטגרציה חיובית?

תשובתי: אנחנו לא יכולים לעשות כלום. אנחנו יכולים ללמוד רק מהדוגמה של הכתוב על מצרים העתיקה. גם שם הכלו נעשה באמצעות מכות, עשרת מכות מצרים. תארו לעצמכם, אם לא יהיה את וירוס הקורונה, אז יהיה משהו אחר. נניח, שאנחנו חיים בשלווה, כמו לפני כמה חודשים, ופתאום מתחילה מלחמה היכן שהוא באפריקה ובאמריקה הלטינית, לא משנה היכן, שבגללה נעצרת אספקה של חומר גלם מסוים, למשל של מתכות נדירות. ובגלל כמה קילוגרמים של מתכות שמופקות במשך שנה, יכולה להיעצר כל הכלכלה. מה תעשה במקרה כזה?

כל הממשלות מיד יישבו על הראש של אותן שתי מדינות שנלחמות ביניהן ועוצרות את הייצוא של החומר הנחוץ לכל העולם. העולם בכל מקרה יגלה את התלות ההדדית ויהיה חייב לנקוט באמצעים כדי שהיחסים בין כולם יהיו ישרים, טובים. אחרת לא יהיה כלום.

הערה: דרך אגב, בוויקיפדיה ההגדרה לתלות הדדית כזו: "ביחסים של תלות הדדית מתכוונים לכך שכל המשתתפים משפיעים באופן כלשהו זה על זה בצורה רגשית, כלכלית, אקולוגית ומוסרית". כלומר תלות, היא לא רק פיזית, אלא גם מוסרית.

תשובתי: כן, היא מתגלה בכל הרמות.

שאלה: כלומר, בחברה חסרה הבנה של התלות הזאת?

תשובתי: זה הדבר העיקרי. מפני שברצון לקלקל זה לזה את החיים, אנחנו מפסיקים את המסחר, אפילו במחיר של נזק לעצמנו העיקר שלאחר יהיה גרוע יותר.

שאלה: מה דעתך, איזה כאב מרגישים היום אנשים? כיצד הווירוס משפיע על בני האדם? באיזה מצב נמצאת האנושות?

תשובתי: היום בני האדם עדיין לא מרגישים עד הסוף את המהות של הבעיה. הם מעכלים אותה, אבל עדיין לא "נחנקים" ממנה, לא ממש מודאגים: "כן כמובן, שיש ווירוס. נו מתים 100 אנשים מתוך 100 מיליון. אז מה?". אתה מבין, שזה לא קנה מידה שאפשר להדהים את העולם באמצעותו.

הערה: כך גם במצרים המכות החלו לאט לאט. אבל לנו יש אפשרות להתפכח.

תשובתי: כן. בעזרת ההפצה של שיטת האיחוד האינטגרלי אנחנו יכולים להסביר, שאפשר לעצור את כל זה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 12.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest