דף הבית / הכול על הקורונה / וירוס קורונה משנה את המציאות – חלק ב'

וירוס קורונה משנה את המציאות – חלק ב'

"פיזור רשעים, טוב להם וטוב לעולם"

הערה: הצעדים שננקטים על ידי הממשלות של מדינות רבות נגד הווירוס קורונה, ממש שיתק את החיים של האדם.

תשובתי: ממשלות חוששות מאוד לאזרחיהן. צריכים להבין שהן אחראיות לבריאות האוכלוסייה ולכלכלה. והכלכלה תלויה לחלוטין בקשרים שלנו ובסחר בינלאומי. זהו כאב ראש עצום לממשלות. ואם הן כבר מחליטות לפגוע בכל הקשרים, זה אומר, שאין להן מוצא אחר.

למשל, ממש לפני ימים ספורים נשיא ארה"ב טראמפ הודיע, שהוא מפסיק את כל הטיסות מארה"ב לאירופה. אתה מתאר לעצמך מה המשמעות עבור ענף התעופה של ארה"ב?! הוא הרי לוקח זאת בחשבון, במיוחד כאשר הבחירות לנשיאות בפתח. ככל הנראה, יש בידיו נתונים שמוכיחים שאני לא מגזים. הוא היה מחליט בשמחה על החלטה יותר רכה, אבל ככל הנראה יש בידו מידע, שבגללו הוא נאלץ לעצור את הטיסות.

הערה: אותו הדבר מתרחש גם אצלנו במדינה. מדינת ישראל מבודדת לחלוטין. אי אפשר לצאת מהמדינה. שמעתי, שרק זה גורם לנזק של ארבעה מיליארד שקל, שלא לדבר על יתר הנזקים.

תגובתי: יש כאלה שנדמה להם שזו הגזמה ואילו אני חושב שגם זה בלשון המעטה.

שאלה: יוצא שבינתיים האמצעי היחיד במאבק נגד הווירוס, זה בידוד. אבל, הרי זה נגד המגמה של חוקי הטבע שכל הזמן דוחף אותנו לאיחוד, לאינטגרציה. איך אפשר להסביר זאת?

תשובתי: פשוט מאוד. במקור קבלי עתיק נאמר: "פיזור רשעים, טוב להם וטוב לעולם". ולהיפך: "חיבור צדיקים, טוב להם וטוב לעולם".

שאלה: אז במה החטא שלנו?

תשובתי: בזה שאנחנו לא מתחברים ולא מתאחדים בצורה נכונה. בחיבור ובאיחוד שלנו אנחנו לא מאחלים טוב זה לזה, ולכן אי אפשר לקרוא לזה איחוד. אפשר לכנות זאת רק כרצון להרוויח על חשבון האחר. לכן בתנועה שלנו קדימה, הטבע אינו יכול לקבל את הניסיונות האלה לאיחוד, למסחר וכולי, כטובים, כנכונים, ככאלה שמובילים למטרה. הוא סבור, שאיחוד כזה מזיק לנו ולכל היקום. לכן הוא "שׂם לנו רגל" בצורה של וירוס ועוד הפרעות למיניהן. המכות הללו יימשכו עד שאנחנו נשנה את היחס שלנו זה כלפי זה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 12.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest