דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ויהי ערב ויהי בוקר

ויהי ערב ויהי בוקר

laitman_9156_1_wp.jpg

שאלה: ככל שאני לומד יותר על הבורא, על הטבע שלו, על עקרונות החיבור, כך אני מרגיש בצורה חזקה יותר עד כמה אני מנוגד לו ומבולבל. מדוע זה קורה ועל מה זה מצביע?

תשובתי: תתאר לעצמך שבבית חולים שוכב אדם חולה. אם תדבר עם הפרופסור שמטפל בו, הוא יספר לך על מחלה נדירה, על כל מיני שיטות הריפוי שלה ועל האבחנות שלו בקשר לחולה הזה. עכשיו תשאל את האחות והיא תענה לך: "הכול בסדר, מקרה טיפוסי, עוד מעט הכול יסתדר". ולבסוף, תשוחח עם המנקה שבמחלקה, היא מכירה את כל המחלות ואת כל התרופות, באופן כללי ובאופן פרטי.

הנמשל: ככל שהאדם חודר עמוק יותר לתוך המהות של התופעה, כך הוא מגלה מורכבות גדולה יותר. כל פרט עבורו הוא רב צדדי ומתחלק לאופנים רבים. לאדם כזה קשה, הוא תמיד מתלבט, עבורו הרבה דברים מעלים שאלות. כך גם המקובלים מרגישים ספקות, איפה שלאנשים רגילים הכול ברור כשמש.

בדרך להכרת הכוח העליון, בכך שכל הזמן נתקלים בבלבול ועושים בירורים, אנחנו צריכים לקבל תענוג גם מזה וגם מזה. כי אלה הם שני הצדדים של אותו התהליך, של ההכרה, של ההבנה, של ההשגה. נאמר, שאין שמחה גדולה יותר מהתרת הספקות. מגיעים אליך המון ניגודים, אתה לא יכול לקשור שום דבר יחד, ופתאום הכול מתברר, וזה מביא לך תענוג גדול מאוד.

כאשר "אור החכמה" נכנס לתוך "אור החסדים" וממלא את הרצון, אתה מרגיש מצב מושלם שנובע מהמקור שלנו. ולכן תמיד: "ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד". שוב ושוב האור מפזר את החושך. כך אנחנו מתקדמים קדימה.

לכן אצל המתחילים, ככלל, שורה מעליהם הרגשת הלילה, והם נכנעים, מפני שאין בכוחם להתגבר על כך. אני זוכר איך שאני שכבתי ולא יכולתי לקום, ולא ראיתי לפניי שום התבהרות. אבל אחר כך מגיע השלב הבא, אתה מתחיל להבין מהיכן ומדוע זה בא, אתה צובר ניסיון בהתנגדות לגלים האלה, רוכש רגש ושׂכל. בתחילה רוכש הרגשה ואחר כך אתה עובר לשלב של ההבנה.

זאת היא הדרך, והעיקר להמשיך בה. השינויים יבואו. כמובן, בהתחלה קשה לאדם, הוא נמצא תחת ההרגשה שלו ועדיין לא יכול להתעלות מעליה. לכן, אנחנו צריכים להתייחס בעדינות לתלמידים החדשים כשהם נופלים תחת לחץ הנסיבות או מתבלבלים, כאילו בערפל. כך המודעות החדשה הנוספת שאותה הוא רוכש, פועלת על האדם. כי אנחנו עשויים מהרצון לקבל וחיים לפי ההרגשות. ישנם מצבים שונים, וכאשר השׂכל הוא חסר אונים, אז נאמר, מה שלא עושה השׂכל עושה הזמן. כך הוא שלב ההכנה.

מתוך שיעור על מאמר מתוך ספר "שמעתי", 12.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תקופת ההכנה – אשרת הכניסה לחיים הרוחניים
חשכה כאורה יאיר
שמחת התרת הספקות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest