דף הבית / ויברא א-לוהים את האישה

ויברא א-לוהים את האישה

שאלה: אם היצר הנשי הוא ההתחלה של הכול, אז האם הגבר קיים עבור האישה?

תשובתי : כן. הבורא לא ברא את הגבר, הוא ברא את האישה, כמו שנאמר בתורה ״מהצלע של אדם״. פשוט צריך לפרש את המילים הללו באופן מדויק יותר. ״אדם״ זו תכונה של הבורא שאותה הבורא מייעד כיחס כלפי הנברא העתידי, האישה. לכן טבעי הדבר שהחלק הנשי שרוצה להשיג דבקות עם הבורא, מניע את החלק הזכרי לפעולה משותפת לאיחוד, שכתוצאה ממנו נובע גילוי העולם. לכאורה זה נראה כחורבן שלו, אבל זה אינו חורבן אלא סוג של תיקון, לאחר שמתגלים הפגמים והליקויים שמסתתרים בעומק הקשר בינינו.

אדם וחוה מגלים את כל עומק הקשר המקולקל, הם עשו זאת ללא מודעות שלהם. לאחר מכן מתחילה להתגלות בהדרגה התעלומה הנשית. ״חוה״ זה היצר הנשי שרוצה להשיג הידמות מלאה, דבקות מלאה בבורא, מתוך אמונה שהדבר אפשרי אך מבלי להבין שבעומק הרצון מסתתר משהו.

לאדם לא היתה שום תנועה, שום דחף לקבל את כל האור לתוכו, רק היצר הנשי יכול היה לעורר אותו לזה. ללא היצר הנשי, הוא היה ״מהלך״, מה שנקרא, ״ערום בגן״ ו״שר את השירים שלו״. הוא היה נשאר במצב של "קטנות" ולא היה רוצה שום דבר אחר. גילוי היצר הנשי בתוכו, זה גילוי השאיפה העצומה בתוכו להשיג את הבורא. על מנת להשיג את הבורא, עליו לגלות באמת את מהותו, עד כמה הוא הפוך ומנוגד לתכונות הבורא. לכן ״סידרו״ לאדם וחוה את ״חטא עץ הדעת״. באופן כזה הגילוי של הפוטנציאל האגואיסטי העצום בתוכם, היווה את תחילתו של כל המין האנושי. החל מרגע זה והלאה, החלו להופיע חיבורים כאלה בין היצר הנשי והגברי, ״הרצון לקבל״ (הנקבי) ו״הכוונה על מנת להשפיע" (הזכרי), שכבר לבשו צורה חדשה של נשמות המקובלים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 24.4.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest