דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ואפילו שמראש לא תראה כלום…

ואפילו שמראש לא תראה כלום…

מתוך אגרת נ"ז של בעל הסולם: "לא גיליתי לך את האמת הזה, אלא כדי שלא תרפה ידיך ואל תתיאש ח"ו מן הרחמים. ואע"פ, שאינך רואה כלום, מפני שאפילו בשעה שנגמרה הסאה של יגיעה, הוא הזמן של תפלה…

ועד שם האמן בחז"ל: "לא יגעתי ומצאתי אל תאמין". וכשיגמר הסאה יהיה תפלתך בשלמות, והשי"ת יענה כידו הרחבה, וזה שהורינו ז"ל: "יגעתי ומצאתי תאמין". כי אינו ראוי לתפלה מקודם זה, והשי"ת שומע תפלה."

הרצון שלנו מסוגל להשיג את מה שהוא ירצה. השאלה היא האם הוא באמת רוצה? למצב כזה עלינו להביא אותו, לפתח אותו עד לרצון שלם, כי רק רצון כזה פועל ברוחניות.

בעולם הגשמי אפשר להעמיד פנים, לשחק כל מיני משחקים כאילו שאנחנו רוצים, כי כולו שקר. בעולם הזה הכול מתרחש בתוך הרצון לקבל ולא מתברר מתוך ההופכיות בין שני הרצונות: רצון לקבל ורצון להשפיע. ואם הכול מתבשל בתוך אותו הרצון, אז אנחנו חופשים לדמיין לעצמנו כל מה שבא לנו. כי בעצם, זה לא משנה כלום.

כל הבריאה נמדדת רק בתחום של הקשר בין שני הרצונות: קבלה והשפעה, הנברא והבורא. ושם, בכל רגע, בכל מצב, בכל חלק מהרצונות, פועל רק הרצון האמיתי, שהגיע לדרגת ההתפתחות האחרונה שלו, ל"בחינה ד'".

לכן, אם בינתיים אתה לא זכית לתיקון של הרצון לקבל שלך לרצון להשפיע, זאת אומרת, שאתה עדיין לא השגת את "בחינה ד'", הבחינה האחרונה, ועליך עדיין להתייגע. כאן הכול תלוי האם אתה פונה עם התפילה הנכונה, כלומר, האם אתה השגת את "בחינה ד'" או לא?

והכול תלוי ביגיעה שלך, כי אתה חייב לעשות, "כל מה שבידך לעשות, תעשה". לכן, חייבים לבדוק האם אתה ממלא אחר הוראותיהם של המקובלים ובהתאם לזה חייבים לעבוד. ואם לא, אז ברור שאתה לא תקבל שום דבר. כאן פועלים חוקים נוקשים. ברוחניות קיימת רק הוי"ה שלמה (רצון שלם). ואם אתה עדיין לא הגעת להוי"ה שלמה, לבחינה ד' של הרצון, אז עדיין ה"קליק" לא פועל, כי אתה לא מושך אליך את המאור המחזיר למוטב שישנה אותך מ"על מנת לקבל" ל"על מנת להשפיע". רק בעזרת האור אפשר לעלות למדרגה הבאה ולהגיע לגילוי.

גילוי הבורא הוא גילוי הרצון לקבל בתוך האדם שהפך לרצון להשפיע. בדיוק זה נקרא גילוי הבורא, כי הבורא הוא תכונת ההשפעה שמתגלה באדם כאשר הוא רוצה להשפיע.

האם אתה באמת רוצה בכך? לא יכול להיות שאתה השקעת את כל המאמצים המוטלים עליך וזה עדיין לא קרה. לפי החוק זה חייב לקרות! לכן, גם אם אתה צועק, חייבים לבדוק למי אתה פונה? הבורא כאילו לא שומע את צעקותיך, כי זהו "חוק נתן ולא יעבור". כל הצעקות הללו הן רק כדי לעורר את עצמך, לחייב את עצמך לפעול, להשקיע מאמץ, ובסופו של דבר, לסיים את יגיעתך, "למלא את הסאה".

בעל הסולם כותב, שצריך לדעת מראש כדי לא להרפות ידיים. עד לרגע האחרון, אפילו רגע לפני שאתה "מסיים את הסאה", אתה לא יודע שהגעת לסיום. לכן, זה נקרא "מציאה", כי אתה רוכש את כוח ההשפעה שקודם לא ידעת עליו. ואפילו אחרי זה, בכל מדרגה חדשה, אתה מוצא משהו חדש לגמרי.

לכן נאמר "יגעת ומצאת!", אבל המציאה הזאת שבאה כתוצאה מכל המאמצים שהשקעת, מתגלה בהתאם ל"חוק נתן ולא יעבור".

מתוך ההכנה לשיעור, 11.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אומנות הכתיבה בדיו שקוף
הגאולה מגיעה כהרף עין
החיים זה זרם בלתי פוסק של חיבורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest