דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התפתחות תוך רחמית של הנשמה

התפתחות תוך רחמית של הנשמה

 לא משנה מי אנחנו בני האדם, בכל מקום בו אנו גרים, לכל אחד מאיתנו יש תיעוד מידע "רשימו" על מקום הימצאו, על מצבו בנשמה הכללית של "אדם".  לכן, ה"רשימו" נקרא "נקודה שבלב".

"טעמים", היינו מי שרוצה לטעום טעם בחיים, אז הוא צריך לשים לב לנקודה שבלב שלו." על העובר של הנשמה, על טיפת הזרע הרוחנית.

שלכל אדם יש נקודה שבלב, אלא שהיא לא מאירה, שהיא כמו נקודה שחורה. כי הנקודה שבלב היא בחינת נפש דקדושה, שטבעה הוא כלי דהשפעה.

אבל היא בבחינת שכינתא בעפרא, שאין האדם מחשיב אותה לכלום, אלא שאצלו היא בבחינת חשיבות כמו עפר. וזה נקרא "נקודות".

והעצה שתעלה את חשיבותה ויעשה את חשיבותה כמו תגין, היינו כמו "תג על ראשו". זאת אומרת במקום שהיה מקודם בבחינת עפר, שיעלה את חשיבותה כמו כתר על ראשו.

ואז הנפש דקדושה מתפשטת באותיות, היינו בהגוף, שהגוף נקרא "אותיות", כידוע. היינו שהקדושה מתפשטת מבחינת כח לבחינת פועל, המכונה אותיות וגוף." (כתבי רב"ש ג', מאמר ל"ד, "טנת"א")

"אלא שהיא לא מאירה, שהיא כמו נקודה שחורה." האדם בכלל לא מרגיש את השייכות שלו למשהו או למישהו. אבל אם בכל זאת הוא מתחיל להרגיש אז זו כבר תנועה קדימה. נותנים לאדם יסוד כלשהו של תחושה, שחסר לו משהו, ואם הוא מפתח את ההשתוקקות שלו, הוא יכול לנוע קדימה.

"כי הנקודה שבלב היא בחינת נפש דקדושה, שטבעה היא כלי דהשפעה." כל עוד האדם לא פיתח בתוכו את הרצון להשפיע, הוא מרגיש את ההשתוקקות שלו כנקודה שחורה. כך אנחנו מתחילים את הדרך הרוחנית בעולם שלנו, כשאנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים במבוי סתום בשל הנסיבות שהכניסו אותנו לשם, שום דבר לא מושך אותנו, שום דבר לא דוחף אותנו. הנקודה השחורה דוחפת אותנו קדימה, אבל על ידי ייסורים, שאלות, לא על ידי השתוקקות, ולא על ידי האור שמאיר מלפנים.

"אבל היא בבחינת שכינתא בעפרא." כלומר הבורא עטוף בשחור, בכיסוי לא מובן ולא מושך. שהאדם אינו מחשיב אותה בכלל, "אלא שאצלו היא בבחינת חשיבות כמו עפר." הוא לא רואה בה כלום, להיפך, כל החיים מתחילים להיראות לו מיותרים, חסרי טעם, נטולי כל משמעות. בסופו של דבר הוא נדחף קדימה מחוסר ודאות וריקנות, ורוצה למצוא איזו משמעות בחיים, אבל בינתיים שום דבר לא מאיר לו. כך מתחילה ההתפתחות התוך רחמית של נשמת האדם.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.02.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest