דף הבית / כלכלה / כסף / התפתחות המשבר הגלובלי

התפתחות המשבר הגלובלי

מתוך דו"ח של המכון הרוסי לגלובליזציה ותנועה חברתית: "המשק שנפגע יותר מכל מהמשבר הוא המשק האמריקאי, שבו מתבשלים כיום המשבר המסחרי וקריסת הייצור התעשייתי. מנפילת הביקוש בשוק האמריקאי, המשבר יעבור למדינות היצרניות, שבהן ייעצר תהליך הייצור. הירידה במכירות ובייצור תביא לקריסות בשוקי האג"ח ולמעבר מאינפלציה וסטגפלציה, לנפילת מחירי הנפט, לצמיחת האבטלה ולנפילה כללית של הצריכה. המשבר ייגע בכל המדינות ויעורר חוסר שיווי משקל במשק.

זמני התפתחות המשבר: בשנים 2011-2013 צפוי שפל, ושינוי הכלכלה העולמית לקראת ההתפתחות החדשה. אין לממשלות של מדינות העולם אסטרטגיות להתגברות על המשבר. אין שום בסיס לצפות שהמשבר יחלוף מהר.

המשבר הכלכלי העולמי מצביע על כך שהמשק העולמי אינו יכול להמשיך ולהתפתח בדרך הישנה. כבר אין יותר אפשרות לקצץ בשכר ובמקביל לכך לעודד את הצריכה. המשבר מביא ליצירת שוק עולמי אחד של כוח עבודה, מגדיל את המונופולים, מחסל את העסקים הבינוניים והקטנים, מחזק את הפרוטקציוניזם, וכתוצאה מכך גם את צמיחת כמות הסכסוכים בעולם, את צמיחת חוסר השוויון החברתי, את צמיחת חוסר היציבות ביחסים הבינלאומיים ובתוך מדינות מסוימות".

תגובתי: הם חזו את כל הדברים הרעים, אך אינם רואים את הפיתרון. ככל שהקריסה קרובה יותר, כך ברור יותר המחסור בטקטיקה ובאסטרטגיה של המלחמה במכה המתקרבת. מעניין באיזו צורה הרעיון של תיקון האדם, במקום התיקונים הכלכליים החיצוניים, יוכר כרעיון האפקטיבי היחיד. הרי יותר ויותר אנשים מסכימים עם העובדה שהמשבר מוליד חברה חדשה וכלכלה חדשה.
ידיעות קודמות בנושא:
המשבר הגלובלי ובחינה מחודשת של האידיאולוגיה הליברלית
יציאה מהמשבר: לשנות את עצמך בהתאם לעולם
פיתרון בשינוי טבע האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest