דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התפתחות האנושות זה חיפוש אחר הבורא

התפתחות האנושות זה חיפוש אחר הבורא

סביבנו קיים הטבע הדומם, הצומח והחי ולמעלה מהטבע החי החל להתפתח האדם בעולם שלנו, שמאפיינים אותו פנטזיות ודחפים להתפתחות. הדחפים הללו מכוונים אותו להיות דומה לבורא. האדם איננו רוצה לציית לטבע הסובב, ולכן הוא מתחיל להזריע באדמה, לגדל בהמות, במקום לצוד חיות ולחפש שורשים ופירות לאכילה.

האדם רוצה לכפוף תחתיו את כל העולם הסובב, להיות למעלה ממנו, בזה מתבטא הרצון שלו להפוך להיות דומה לבורא. בהמשך הוא משנה עוד יותר את העולם הסובב, את עצמו ואת היחסים ההדדיים שלו עם בני אדם אחרים. בהדרגה הוא מגיע למצב שכל זה לא מספיק לו ובו-זמנית הוא מתחיל להרגיש ייסורים עצומים, מפני שבעיקרון כל מה שנברא על ידי הבורא בעולם שלנו, זה רע. כך גם נאמר: "בראתי יצר הרע".

בכך שאנחנו כביכול משיגים ניהול מלא של העולם שלנו, אנחנו מתחילים להרגיש, חוסר, פגם, סופיות, רוע של הטבע שלנו שלא מוביל אותנו לשום דבר. ככל שאנחנו מגלים אותו יותר, כך אנחנו מרגישים רוע גדול יותר.

כאן מופיעה לפנינו הזדמנות להתעלות למעלה מהטבע שלנו אל הבורא. הכוונה לא לאגו שממלא את כל העולם, נותן לנו פקודות ושאליו רצינו להידמות כל הזמן, אלא למעלה ממנו. כל ההתקדמות של האנושות, היא חיפוש אחר הבורא, רק ברמה הגשמית. ולמעשה השגנו את זה, אין לנו יותר מה לחפש בעולם שלנו. נשאר רק להידמות לבורא בתכונות, להפוך להיות כמוהו. זוהי דרגת ההתפתחות הבאה של האנושות, דווקא אותה אנחנו מתחילים לסגל עכשיו.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest