דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התפילה שגדֵלה בסתר בתוך הלב

התפילה שגדֵלה בסתר בתוך הלב

העלאת מ"ן (הבקשה מהעליון) היא פעולה שאיננו מרגישים אותה. היא תוצאה מהרבה מאמצים: פעולות, שעות לימוד, הפצה, חיבור עם הקבוצה, בירורים פנימיים. כל זה מצטבר יותר ויותר, עד שהסאה מתמלאת.

ולכן האדם אינו יודע מתי זה יקרה. הוא משקיע מאמצים, מתאמן, מנסה להכין את עצמו, ובסופו של דבר, הוא מגיע לכך שהוא מבצע את הפעולה הזאת כתוצאה מכל ההכנה הקודמת הגדולה. ואז הוא כבר יכול לומר עליה משהו.

אך למעשה, הפעולה הזאת מצטברת מחוץ לו, ולא שהוא בעצמו מתכונן ובסופו של דבר מבצע את הפעולה הזאת. לכן נאמר: "פרוטה ופרוטה מצטברת לחשבון גדול", ואז החשבון הגדול הכללי הזה פועל בעליון, ומכריח אותו לבצע את הפעולה.

כל הפעולות הן בהתאם לחוק השתוות הצורה, ולכן זה מתרחש כאשר הבקשה של התחתון מתחילה להיות תואמת למה שהעליון מוכן ורוצה לעשות איתו.

מ"ן זו תפילה, בקשה, רצון שאיתו אני פונה למעלה. וזה הדבר היחידי שאנחנו מסוגלים לעשות. כשאני פונה לעליון עם הבקשה שלי, אינני יודע האם היא נכונה או לא. אינני יודע אם עשיתי את זה או לא עשיתי, כי הרי התפילה נקראת עבודה שבלב, ולכן איננו מרגישים כיצד אנחנו מעלים את התפילה, את הרשימות (הניצוצות שנשארו מהשבירה).

איננו יודעים מה באמת מתרחש בעומק ליבנו. אנחנו מרגישים רק את התוצאה, כשאנחנו כבר מקבלים מענה לתפילה שלנו. המענה כבר מורגש בלב. ואז הלב מתרחב ומתחיל לקלוט תופעות חדשות, ממימד אחר, שקודם לכן האדם לא הרגיש, לא הבין ולא השיג.

הלב מתרחב יותר ויותר, מפני שהאדם יוצא יותר ויותר מתוך עצמו וקולט יותר ויותר את המעגל שלו: תחילה חלק מהעולם, ואחר כך את כל העולם, את כל העולמות העליונים והמדרגות הרוחניות.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 24.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
מתנה עבור לב שבור
מעומק הלב…
תפילה זו עבודה שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest