דף הבית / אהבה / זוגיות / התפוררות מוסד המשפחה

התפוררות מוסד המשפחה

שאלה: ביום שלישי (1.2.2022) צויין יום המשפחה בישראל. בכל שנה בימים אלה אנחנו עדים לסטטיסטיקות שמצביעות על עלייה בכמות המתגרשים. פחות או יותר זוג אחד מתוך שלושה מתגרש. בתקופת מגפת הקורונה הייתה ירידה קטנה מאוד במספר הגירושים. לאן מוסד המשפחה הולך?

תשובתי: תוחלת החיים שלנו עלתה והעולם השתנה, במצב הנוכחי אנשים לא רואים צורך לבנות קשרי משפחה וגם לא קיבלו חינוך שצריכים להחזיק משפחה. זה תלוי בעולם הפנימי של האדם, הוא מחפש משמעות וכבר לא מוצא צורך ומשמעות בחיי המשפחה.

שאלה: האם האדם המודרני שבוערות בו שאלות, מסוגל להחזיק משפחה אחת כל החיים, או שזו דרישה לא טבעית?

תשובתי: נראה לי שזה כמעט ולא טבעי. האדם כל כך משתנה במהלך החיים. נשים וגברים עוברים שינויים גדולים במהלך השנים. בעולם המודרני אני לא רואה כוחות שיכולים להחזיק ולחייב גבר ואישה  להיות יחד.

שאלה: מה השורש הרוחני של המשפחה? למה האדם צריך משפחה?

תשובתי: קודם כל אנחנו רואים בעולם החי עד שהנקבה יולדת ומגדלת ילדים היא צריכה לקבל תמיכה. מפני שהאדם מתפתח הרבה יותר שנים, אז גבר ואישה צריכים להיות מחוברים, לבנות בית כדי לגדל בו את הילדים, אבל אחרי כן כביכול אין ביניהם קשר, אנחנו צריכים ללמוד מהחיים. במשפחות המודרניות אנשים כל כך מתרחקים זה מזה, חסרה הרגשה פנימית של חיבור זה לזה, וגם הילדים מתרחקים מאוד מההורים, כך שאין מה שיחזיק אותם יחד. ודאי שטוב לגדל יחד ילדים, אבל אחר כך יש כל מיני בעיות, צרות וחוסר רגש.

 

שאלה: מה התבנית הנכונה שהטבע דורש מהאדם בבניית משפחה?

תשובתי: הטבע ידרוש מאיתנו תיקון. תיקון הרצון לקבל שלנו ייתן לנו הרגשה של התחייבות הדדית בין גבר לאישה. ונקווה שזה יחזק אותנו, יקשור אותנו יחד ויעזור לנו.

 

שאלה: זוגיות מתוקנת היא חלק בלתי נפרד מתיקון האדם?

תשובתי: כן. בסופו של דבר כך יהיה.

 

מתוך ישיבת כתבים, 30.1.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest