דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התעשייה הפיננסית: חיים בתוך שקר

התעשייה הפיננסית: חיים בתוך שקר

שאלה: הסקטור הפיננסי, כולל הבנקים, הבורסות, חברות ההשקעות ואחרים, מהווה תעשייה ענקית. בארה"ב למשל, תעשיית הפיננסים מהווה 8.5% מהתוצר ומספקת בממוצע 30% מהרווח של כל חברה. מאשימים אותה במשבר שאחז בכל העולם, ובמקביל לכך היא ממשיכה לשגשג גם היום. איך זה יכול להיות? הרי הכלכלה היא ההעתקה של היחסים ההדדיים שלנו.

תשובתי: דווקא בגלל זה התעשייה הפיננסית משגשגת. היא חייה בשקר, מודעת לזה, ולא רוצה לשנות שום דבר.

ניקח לדוגמא את הבנקים. האם אפשר להאמין להם היום? הרי אף אחד לא קרוב כל כך לפשיטת רגל יותר מהם. אבל למעשה הם כבר פשטו את הרגל, מפני שאין להם את אותם האמצעים שרשומים על שמם. אבל אנחנו עדיין ממלאים בשמחה את חשבונות הבנק שלנו. למה אנחנו מאמינים להם?

אנחנו יודעים על המצב השקרי הזה, ובכל אופן משאירים את הכול כפי שהוא, מפני שאנחנו אוהבים לחיות בשקר, אוהבים שיוליכו אותנו שולל וישקרו לנו. כאלה הם החיים שלנו: אנחנו נהנים מהקליפה.

שאלה: יכול להיות שזה מפני שאין לאנשים אלטרנטיבה?

תשובתי: כל העניין הוא פסיכולוגי. האנשים חושבים שהבנק הוא מקום בטוח, על אף שהם יודעים שלא כך הדבר. השקר התחיל עוד כאשר האמצעים הכספיים נותקו מהקשר לזהב. מאז הבנקים מכפילים את הכספים והחובות ה"ווירטואליים", שאינם נשענים על שום דבר. הם כבר לא קשורים יותר לשום ערך ריאלי.

ברוחניות "כסף" הוא כיסוי, מסך, כוח התגברות ריאלי. ואילו אנשי הפיננסים, להיפך, עשו מהכסף "פנטום". וזוהי שטות גדולה. אבל הם עשו זאת בכוונה, כדי להיות גבוהים יותר מכולם.

כולם חיים היום בשקר הזה. יתר על כן, אנחנו כבר גילינו אותו, אבל אנחנו לא יודעים איך להיפטר ממנו. השקר הזה – הוא המשבר. איך אפשר לפתור אותו? כל העולם מוקף ברשת של קשר הדדי לא נכון ולא מסוגל להיפרד ממנה, הוא לא יודע במה להחליף אותה. כי בלעדיה הכול ייעצר, כולל אספקת הצרכים הבסיסיים של האוכלוסייה. לכן אנחנו בסופו של דבר נאלצים לתמוך במערכת השקר הזאת.

אז מה הפיתרון? – אני בעד ירידה חלקה, במקום נפילה פתאומית. בינתיים, באמצעות החינוך, אנחנו נוכל להפוך את הרע הזה לטוב, מבלי להרוס את המערכת עד היסוד. כי אם נהרוס אותה, יתחילו מלחמות ויגיע תוהו ובוהו כללי.

אין לנו צורך בקריסה גלובלית. הכרת הרע בצורה כזאת תהפוך באמת לנוראית וקטסטרופלית, אך היא צריכה להתבצע בשכל. מה מבינים אותם מיליארדי בני אדם שסובלים? – הם לא יבינו שום דבר, ובינתיים יחפשו אשמים…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 21.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך אינטגרלי, בלי תנועות חדות
רווח זה לא סתם כסף
עולם הכסף המזויף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest