דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התנאים לעבודה יעילה

התנאים לעבודה יעילה

2011-11-18_congress_arava-285_w.jpg

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 4

שאלה: מה צריך לזכור כדי לא להפוך מקבוצה לחבורת לֵצים?

תשובתי: כל פעם אנחנו בכוונה נופלים תחת ההשפעה של הבורא, שמזלזל בנו, מנער אותנו כמו תינוקות עד לכזאת מידה, שפשוט "מנער" הכול מתוכנו.

היום אנחנו כולנו כאלה טובים, "רכים", מוכנים לאהוב את כולם ואת הכול. ולמחרת אנחנו שוב נהיה הפוכים לחלוטין. איך לא לשכוח על כך, שהדרך שלנו מורכבת מעליות וירידות, נפילות והמראות? אי אפשר לזכור את זה אם אנחנו שוכחים את הבורא.

למה נאמר ש"ישראל, אורייתא וקב"ה חד הוא"? "ישראל" הוא "מי שמשתוקק לבורא". לכן אמצעי התיקון הוא הלימוד שלנו, הקבוצה, שבה הכול ממומש והבורא עצמו, שהם צריכים להיות כאחד, במקום אחד.

קיימים אני, הקבוצה והבורא.

אנחנו צריכים כל הזמן לחבר ולהדק את כל זה יחד לאחד שלם, לא יכול להיות מבט אחר על העולם! כדי להתמקד ולהסתכל בצורה נכונה על המתרחש, אני זקוק לשלושת הנקודות האלה: עין, כוונת ומטרה. אחרת אני לא אוכל לעשות שום דבר.

לכן אם אנחנו רוצים להחזיק את הקבוצה בכוונה הנכונה, אנחנו חייבים לזכור שהמטרה שלנו היא דבקות בבורא. אחרת מה יחייב אותנו? האגו שלנו? היום אני רוצה ומחר לא.

כאן הבורא הוא הקובע, כמו ראשון, כלומר כמי שמזמין את הפעולות שלנו, שמייצב את הקבוצה ואת כל מה שקורה איתנו, שנותן לנו הכול. כל מה שיש עכשיו בלבבות ובשׂכל שלנו, כל מה שאנחנו שומעים ומרגישים, כל זה, זו ההשפעה והפעולה שלו.

איך אנחנו יחד צריכים להגיב על זה, מתוך זה שהרגשנו את השפעתו עלינו? מרגע זה והלאה מתחילה העבודה שלנו. דווקא מרגע זה, כאשר כולנו הרגשנו באופן ברור, שזה הוא אסף אותנו עכשיו, הוא מחבר את כולם יחד לרצון אחד, לכוונה אחת, למחשבה אחת. זה הכול הוא הכין לנו, כדי שאנחנו כולנו יחד נתחיל לעלות ולהתקדם אליו.

ואיך אנחנו יכולים לעלות אליו, כדי שנוכל לחזק בצורה הכרתית בינינו את מה שהוא ברא? מה זה אומר, "עכשיו אני כולל את עצמי בקבוצה"? אני נכלל יחד עם כולם ועם הבורא לרצון אחד כללי משותף, למטרה אחת כללית משותפת, להשתוקקות משותפת. אם המאמץ הזה של כל אחד מאיתנו יכלול בתוכו את כל האחרים ואת הבורא יחד, אז זו היא פעולת תגובה שלנו. באופן כזה אנחנו צריכים לפעול.

אם אנחנו נתאר לעצמנו, שהכול נובע מהבורא ונדע איך להגיב על זה, אז זו תהיה עבודה מועילה מאוד, תנועה מועילה מאוד.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בנובוסיבירסק, 07.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גלאי של הבורא
מסלול הטיסה לרוחניות
כוונת רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest