דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התמדה בזוטות יקרות

התמדה בזוטות יקרות

העיקר בעבודה שלנו זו ההתמדה. אסור לזלזל באף רגע ובשום מקרה והזדמנות קטנה, מפני שדווקא עליהם מבוסס העיקרון "יגעתי ומצאתי".

והאדם, בדרך כלל מתחיל לשקול ולעשות חשבון אגואיסטי, כמו בחיים שלנו – האם כדאי לי עכשיו לקום וללכת לעבודה? ומחליט, שעבור מאתיים שקל הוא מוכן לקום ואילו בעבור חמישים שקל, אין כל טעם לקום ולהתאמץ.

יכול להיות, שמנקודת מבטו של האגו זהו חשבון נכון, אבל אם אנחנו מדברים על עבודה בעל מנת להשפיע, אז צריכים לקחת בחשבון שהרווח שלנו הוא בכמה שאנחנו נותנים, כמה שמתקדמים לכיוון הבורא! וכאן אפילו פרוטה אחת יכולה להיות לא פרוטה אלא מיליארדי שקלים. הכול תלוי בגדלות של מי שאנחנו משפיעים לו.

לכן, החשבון צריך להיות חשבון של השפעה ולא חשבון של קבלה. ובחשבון של השפעה, כמה שהעבודה נראית פחותה ולא חשובה, כך היא יכולה לתת יותר. מפני שהיגיעה שלנו וההתגברות על הזלזול מכפילה בהרבה את העבודה הקטנה הזאת.

מה שנראה לי בראייה הגשמית האגואיסטית שלי כדבר קטן ולא חשוב, הופך להזדמנות גדולה שאותה אני מקבל בתמורה למאמץ קטן, וזה בתנאי שאני מעביר את כל זה להשפעה. כי הכול במחשבה יתברר. נדרש ממני מאמץ קטן כדי להתגבר על הספקות שלי – האם כדאי לי להתעסק בדבר שהוא כביכול לא חשוב. אבל אם אני אעשה אותו ואתחיל לעבוד על מה שבעיניי הגשמיות נראה כלא חשוב, אז אני כבר מבצע פעולה רוחנית.

ואף על פי שבמישור האגואיסטי נראה לי שעשיתי איזה דבר קטן ולא חשוב, אבל במישור הרוחני יש לזה ערך רב מאוד. כי אם אני עכשיו אתחיל לחשוב למי אני משפיע, אז בהתאם לכך יוערך הרווח שלי. כי העיקר זה גדלות הבורא. ההשתוקקות שלי היא לא להשיג אותו עצמו, אלא דווקא את הגדלות שלו, וזה מוציא אותו מהמסתור ומאפשר לי להשיג גילוי.

מפני שההבדל בין ההסתר של הבורא והגילוי שלו נקבע רק על ידי תנאי אחד – האם אנחנו מזלזלים בו או שמשתדלים להרגיש את הגדלות שלו. רק זה משנה את הכלי שלנו ומביא אותנו לגילוי.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם, 03.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איזו התמדה נדרשת בדרך
המאמצים שלך אינם נעלמים
תבדוק שאתה לא מבזבז מאמצים לשווא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest