דף הבית / כלכלה / כסף / התכנית החדשה של האיחוד האירופי

התכנית החדשה של האיחוד האירופי

מאמר דעה של מיכאל חזין, כלכלן:  המשבר, שמולו אנחנו ממשיכים להילחם, הוא משבר בעל פנים רבות. זהו משבר חובות, משבר פיננסי, משבר כלכלי, כך הכריז ראש הוועדה באיחוד האירופי ז'. בארוזו.

מתוך מה שהתרחש בהמשך ניתן היה להבין, שמכיוון שמבחינה כלכלית האיחוד האירופי נכשל, הרי שנציגי הפקידים של האיחוד האירופי מנסים בדרכים פוליטיות "לתפור" את חבריהם זה לזה כמה שיותר חזק, כדי שלא יתרחש פירוק שמהווה אסון מוחלט עבור חברי הקבוצה הזו. כיוון שבמקרה הזה, מי יצטרך אותם?

נציין שגם לארה"ב ולתאגידים הפיננסיים הבינלאומיים ישנו אינטרס לשמור על האיחוד, כיוון שאותם התאגידים לא יכולים להרשות את התחזקות גרמניה בזירה הפיננסית העולמית.

המראה די קודר. או אפילו מזעזע. קבוצת אנשים שכבר הבינו הכול, ממשיכים למסור את אותן ההצהרות (תוך שינוי קל בצורתן החיצונית, מבלי לשנות את התוכן שלהן), במטרה לשמר את אותה הסביבה, שבמסגרתה מתאפשר קיומם.

תארו לעצמכם, רופא, שלא מאפשר כניסה למחלקה של הקרובים של החולה שכבר נפטר, וסוחט מהם עוד ועוד כספים כדי לבצע את "הצעד האחרון" אל ההחלמה…

רמת הציניות כאן היא מוגזמת, אף על פי שזוהי רמת הציניות הרגילה עבור החברה המודרנית. אולם, מפתיע, שאף אחד לא שם לב לאווילות של החייאת גופתו של מת, ובזה עוסקים פקידי האיחוד האירופי. הרי לא רק אנחנו מבינים את כל זה! בכל קורסי הניהול מלמדים, שכדי להילחם בבעיה, יש לעסוק בסיבות שלה ולא בהסוואת התסמינים! התכנית שהציעה ועדת האיחוד לא יכולה הייתה להתקבל כעבודת סמינריון בפקולטה רגילה, כיוון שהיא לא פותרת את הבעיה הזו! בפקולטה למדעי המדינה, כדוגמה לתרגיל פוליטי – זה כן!

והמסקנה הכי פשוטה: אין היום לאיחוד האירופי שום תכניות ליציאה מהמשבר. אין אפילו רמזים לתכנית.

התייחסותי: לאף אחד אין תשובה, מלבד לחכמת הקבלה, שכבר לפני שנים רבות (ראה התייחסות ופוסטים אחרים בנושא "משבר, גלובליזציה") ניבאה את המשבר והציגה את הפתרון היחיד שלו – תיקון החברה על ידי החינוך האינטגרלי הכללי!

 ידיעות קודמות בנושא:
הדבר האחרון שדרוש עכשיו
האיחוד האירופי עתיד להשתנות
אין עתיד לאיחוד האירופי בצורתו הנוכחית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest