דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / התכללות הדדית, מה זה?

התכללות הדדית, מה זה?

laitman_2009-03_4166_70.jpg

בעיקרון, ההתכללות ההדדית (המגע ההדדי) זוהי הפעולה החשובה ביותר, ואין דבר שיכול להשתוות לה בחשיבות ובמשמעות. זה נובע ממחשבת הבריאה.

הבורא, האור העליון, בורא רצון ליהנות שמשתוקק ומכוון רק כדי למלא את עצמו, בכל מה שנושׂא בתוכו האור. הוא ממש משועבד על ידי האור, מרגיש אותו כתענוג, כחיים. בצורתו הזו, לא ניתן אפילו לכנות את הרצון כנברא, כי הרי אין בו שום עצמאות, הוא תלוי לחלוטין באור. לכן, הוא אינו קיים כנברא, כמו צל שאינו יכול להתקיים בנפרד מהאדם.

אך הבורא רוצה שהנברא הזה יהפוך להיות עצמאי, כמוהו בדיוק. לשם כך הנברא חייב לעבור דרך ארוכה מאוד, הרבה יותר ארוכה מאשר עוברת טיפת זרע שהופכת לאורגניזם חי. כי הרי הנברא נברא כמו צל של האור, כחותם שלו, כניגודיות אליו. אך בהדרגה, תחת השפעת האור, הוא מתחיל להתפתח. וכל שאר ההתפתחות שלו בתהליך של ד' בחינות דאור ישר, הופעת העולמות: אצילות, בריאה, יצירה, עשיה, העולם הזה, ירידת הנשמות לעולם שלנו והעלייה שלהן בחזרה, מתרחשת הודות להתכללות ההדדית בין הרצון והאור.

עם זה, הנברא סופג את כל תכונות הבורא והופך להיות כמוהו. ויותר מזה: מאחר ויחד עם זה הוא רוכש מבנה פנימי הרבה יותר מורכב, מופיעה אצלו האפשרות וההזדמנות להשׂיג את כל הפריטים של הבריאה בכל עומקה. בזה הנברא מגלה את מה שהבורא עשה בו. בכך שמכיר את עצמו כנגזרת מהאור העליון, הנברא משׂיג את הבורא. זה נקרא: "ממעשיך הכרנוך". וכל זה הודות למה שנקרא התכללות הדדית.

מתוך התוכנית "קבלה למתחיל", 27.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest