דף הבית / חינוך, ילדים / התיקון מתחיל מהחברה

התיקון מתחיל מהחברה

שאלה: כל עוד האדם מרגיש טוב, הוא אינו מוכן לשמוע לאזהרות שלנו מפני הצרות שעומדות להגיע. אנחנו כביכול מביאים לו ייסורים…

תשובתי: אם החולה הוא אנוש, לא כדאי להגיד לו שבעוד חמש שנים הוא ימות. עדיף שהייאוש לא יעיב על השנים הללו. זה נכון, אבל אצלנו המצב הוא שונה. אנחנו אומרים שבעוד חמש שנים תגיע מכה קשה, אם לא נתחיל לפעול כדי למנוע את זה. החולה צריך לקחת בסך הכול כדור אחד ביום, ואז לא יהיו לו שום ייסורים, אלא להיפך, ההתדרדרות תיפסק.

ואלה לא דיבורי סרק. הרי עשינו צילומי רנטגן וגילינו את הבעיה שדורשת ריפוי. אם כן, אנחנו מביאים לעולם תרופה ולא בשורה קשה על משהו בלתי נמנע. בכל מקרה הוא כבר חולה, ואנחנו מציעים לו ריפוי קל. האם לא היית נוהג כך כלפי היקרים לך, כלפי הקרובים אליך? למה שיסבלו לשווא?

כבר עכשיו יש בעולם בעיות ברורות: הפרות סדר, משפחות חד הוריות, התייקרות של מוצרי המזון והחשמל… ופיתרון אין. הכול רק הולך ונהיה יותר גרוע.

אין טעם לבוא בדרישות לממשלה. הניסיון מראה את זה. במקום זה, בואו נקבע בחברה איזון בסיסי, ואז נגלה כאלה עודפים, שפשוט לא יישארו עניים.

נכון שקשה להבין מהיכן יגיע העושר הזה, כי אתה הרי חושב בפשטות: "אם חסר לי משהו, אני בא למדינה בדרישות". אבל מאיפה הביטחון הזה שאין דרך אחרת, שרק כך אפשר להסתדר? למה במקום זה אתה לא מסדר את החברה עצמה?

אם היינו לומדים להתחלק זה עם זה ולשמור על הסדר במדינה, כמו שאנחנו שומרים על סדר בבית, אם היינו מתחילים להיות חסכוניים, קשובים ויעילים בניהול המשק, אם לא היינו מבזבזים את האמצעים לריק אלא באמת היינו דואגים לכולם יחד – היינו מגלים כזה שפע, שהיה מאפשר לכלכל את כולם לשובע.

הדרישות לממשלה לא יעזרו. במקום זה תתחיל מהסביבה, מהחברה, מבני האדם. וזוהי הגישה של חכמת הקבלה: תתחיל מהחינוך, כדי שכולם יבינו שאנחנו צריכים לסדר את המצב בעצמנו. ואז לא תצטרך לנהל מאבק פוליטי חסר ערך.

כזאת היא הדרך שלנו, הדרך של תיקון האדם. מבלי שנתקן את האדם, לא נצליח בשום דבר. חייבים לשנות את הגישה: אנחנו בונים חברה מאוזנת עם צריכה חסכונית וחכמה. התפקיד הראשון שלנו הוא להעלות את כל העניים מעל לקו העוני, לחיים ראויים ונורמליים. ולאחר מכן יגיע זמן התיקון, בשלב הבא.

רק כך נוכל לשמש דוגמא לכל מגזרי החברה. תספק את כולם ותראה איזו תועלת זה יביא. הרי מסתתר בזה כוח רוחני, וכולם ירגישו שזה לא עניין של נדבות ומעשי חסד רחמניים, אלא זה משהו נעלה יותר. אדם שיקבל עזרה כזאת, ירגיש שזהו התיקון, וירצה בעצמו להצטרף אליו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 11.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תשמור את התרופה עד לרגע האחרון

עוברים להשפעה
האיזון הגשמי והמהות הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest