דף הבית / אקטואליה / התייחסות שרת החוץ השבדית לאירועי הדקירה בישראל

התייחסות שרת החוץ השבדית לאירועי הדקירה בישראל

הערה: שרת החוץ השבדית מרגוט ואלסטרם עוררה שוב סערה, כשקראה לערוך חקירה על פעולות חיילי צה"ל שהורגים כביכול פלסטינים ללא חקירה ומשפט. השערורייה התעוררה בעקבות פעולות טרור שביצעו ערבים חמושים בסכינים, ביהודים ברחובות ישראל.

תשובתי: מרגוט ואלסטרם היא אנטישמית ידועה שמודה בכך. היא סבורה שאם מישהו מתנפל על אדם שאינו חמוש בכוונה להורגו, כלומר הולך במודע לבצע פשע, אסור להתנגד לו. אבל מה ניתן לעשות במקרה שברור לחלוטין שבעוד דקה ייהרג אדם? האם לאפשר לתוקף להרוג ורק אחר מכן לתפוס אותו כדי להענישו דרך בית משפט, או למנוע את הרצח על ידי הריגת האויב, כלומר נטרולו.   

אם הוכרזה מלחמה סמויה, אז כל אדם שמתנפל על אדם אחר עם סכין, הופך לחייל של האויב, לכן ניטרולו, הריגתו, היא פעולה צבאית רגילה שמקובלת בכל המדינות בעולם, וכולם מקבלים את זה כדבר טבעי, רק שרת החוץ השבדית סבורה שהיא יכולה לצאת בהצהרה כפי שיצאה. צריך להבין היכן אנחנו נמצאים, כשמתנפל עלינו אויב משמע שזה שטח מלחמה ואסור לנהוג אחרת. אפילו בתורה נאמר "הקם להורגך, השכם להורגו". כלומר, אם בזמן אירוע דקירה נמצאים חיילים בשטח והם רואים שאין אפשרות אחרת להציל את האדם, מלבד להרוג את התוקף, חובה לעשות את זה.

הערה: אבל יש אפשרות לפצוע את התוקף ויש אפשרות להרוג אותו.

תשובתי: אני חושב שהחיילים לא מנסים לפצוע או להרוג, הם מנסים למנוע את מותו של האדם המותקף וזה בהתאם לכל החוקים ולכל הכללים. צריך שיהיה להם מוצא איך לפעול במדויק, ואני לא רואה עבירה מצד המתגוננים. אני מקווה שהשרה ואלסטרם לא תצטרך להתמודד בקרוב עם מצבי הקיצון הללו ברחובות שבדיה.

הערה: כלומר כדי להבין ולהזדהות עם האחרים צריך להימצא במקומם.

תשובתי: אל תשפוט את האחר ולא ישפטו אותך.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 14.1.2016

 

תמונה/צילום: miriam alster, flash 90

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest